حساب حسابه

موضوعات حسابداری اقتصاد بورس اکسل مالیاتی علمی بهداشتی دین و زندگی و اطلاعات عمومی

حساب حسابه

موضوعات حسابداری اقتصاد بورس اکسل مالیاتی علمی بهداشتی دین و زندگی و اطلاعات عمومی

برای استخدام شدن، علاوه بر توانایی های تخصصی به چه مهارت های دیگ



نگرش

شخصیت شما یکی از عواملی است که ذهنیت دیگران را نسبت به شما تحت تاثیر قرار می دهد. حتی اگر از تجربه لازم و کافی برخوردار باشید، بی ادبی، گیجی و حواس پرتی و برخورد سرد و متکبرانه می تواند مانع استخدام شما شود. به یاد داشته باشید رقابت در بازار کار آنقدر زیاد و بی رحمانه است که کسی به ما فرصت دوباره نمی دهد یا منتظر ما نمی ماند. سعی کنید با برخورد و نگرش مثبت نسبت به دیگران را تمرین کنید تا بتوانید تاثیری مثبت بر ذهن دیگران داشته باشید..

با رعایت نکات زیر خواهید توانست بر ذهن کارفرما تاثیری مثبت باقی بگذارید:

- برخوردی مودبانه و دوستانه داشته باشید.
- اشتیاق و انگیزه خود را برای شغل موردنظر نشان دهید.
- رفتار حرفه ای و سازمانی داشته باشید.
- به آنچه گفته می شود توجه و دقت کنید.
- اعتماد به نفس داشته باشید.
- نشان دهید که به اخلاق حرفه ای پایبندید.


ارائه

در طول فرایند استخدام، کارفرما فرصت های زیادی برای ارزیابی شما خواهد داشت تا بتواند شما را به عنوان یک کارمند در ذهن خود تجسم کند. پس سعی کنید خود را آماده، مسلط و منظم نشان دهید.

- رزومه خود را درست و با توجه به قوانین رزومه نویسی بنویسید.

- به ظاهر خود دقت کنید و لباس های مناسب بپوشید. پوشیدن لباس های رسمی و مناسب نشان می دهد که شما معنای قوانین محیط کار را می دانید.

- شفاف، مستقیم و بدون ابهام صحبت کنید و همه سوال ها را به طور کامل پاسخ دهید. با این کار نشان می دهید که توانایی برقراری مکالمه و بیان عقیده خود را دارید.

- وقت شناس باشید. اگر به موقع به محل مصاحبه نروید یا ای میل کارفرما را دیر جواب بدهید باعث ایجاد این تصور می شود که شما فردی بی تفاوت هستید یا به کار خود اهمیت نمی دهید.


مهارت های اولیه و اساسی

تصور کنید که شخصی در طی مصاحبه با کارفرما می گوید " من مسئولیت پذیر و قاطع هستم و همه مهارت هایی که می توان در مصاحبه شغلی به آن اشاره کرد را دارم." اگرچه این جملات ممکن است خودپسندانه به نظر برسند یا خسته کننده ترین روش تعریف از خود باشند، ولی ضروری است که به کارفرما بفهمانیم که آمادگی پذیرش شغل موردنظر را داریم.

اجازه بدهید کارفرما بداند که شما مهارت های زیر را دارید:

- توانایی مدیریت زمان
- توانایی حل مسئله
- مهارت کار گروهی
- پایبندی به اخلاق حرفه ای
- انتقادپذیری و درس گرفتن از اشتباهات
- انعطاف پذیری و سازگاری با شریط جدید
- توانایی کار خوب حتی وقتی تحت فشار هستید.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که کارفرمایان می خواهند کارمندی داشته باشند که از تجربه کافی برخوردار بوده و شخصیت موردنظر آنها را داشته باشد. بد نیست اگر قبل از مصاحبه در مورد شرکت تحقیق کنید و در مورد روند کاری آن اطلاعاتی را به دست آورید.

چربی های خودتان را به راحتی بسوزانید


کلاس چربی سوزی دکتر OZ
برای خیلی‌ها بالا رفتن سن با بالا رفتن عقربه ترازو همراه می‌شود، نگذارید برای شما این اتفاق بیفتد. دکتر مهمت اوز به شما می‌گوید، چگونه با یک برنامه منظم روزانه می‌توانید متابولیسم بدن‌تان را افزایش داده و مانع از چاق شدن‌تان با افزایش عمرتان شوید.


سن اضافه کنید، نه‌ وزن!

مشابه این داستان را زنان و دختران جوان زیادی برای من تعریف کرده‌اند؛ نکته مشترک همه این داستان‌ها این بوده که آن‌ها متعجب بودند که چرا شیوه‌ها و راهبرد‌های لاغری قبلا در آن‌ها جواب داده و اکنون تاثیر خود را از دست داده است. خب مسئله این است که باید یک نکته بسیار ساده را بدانید؛ هرچقدر سن بالاتر برود لاغر شدن سخت‌تر می‌شود. بخشی از این موضوع ناشی از آن است که با بالا رفتن بدن میزان متابولیسم کمتر می‌شود. مطالعات اخیر نشان داده در زنان، در هر دهه عمر،‌ متابولیسم کلی بدن 2درصد کاهش می‌یابد که این مسئله از 20سالگی به بعد شروع می‌شود اما دست نگه‌دارید، یک خبر خوب هم هست؛ چند راهکار ساده می‌تواند به شما کمک کند با وجود کاهش یافتن متابولیسم بدن‌تان همچنان در وزن ایده‌آل بمانید.


شعله چربی‌سوزی را بالا بکشید

متابولیسم در واقع مراحلی است که در آن‌ها بدن انسان غذا را به انرژی بدل می‌کند. در واقع من برای ساده‌تر شدن کار به بیمارانم می‌گویم یک اجاق را تصور کنند که هیزم‌های آن در حکم غذا و گرمایی که از آن خارج می‌شود در حکم انرژی بدن است؛ اگر هیزم کمی به بخاری برسانید شعله خاموش می‌شود (همین نشان می‌دهد چرا رژیم‌های بسیار سخت‌گیرانه و بسیار کم‌کالری انسان را دچار مشکل می‌کنند) اما یک نکته مهم اینکه برخی غذاهای خاص،‌ ورزش‌ها و فعالیت‌ها هستند که می‌توانند مثل یک نسیم ملایم شعله را بالا کشیده و باعث شوند، هیزم‌های بیشتری بسوزند و بدن شما چربی بیشتری بسوزاند و لاغرتر شود.


برنامه‌ای برای سوزاندن همه چربی‌ها

برنامه‌‌ای که در این صفحات می‌بینید طراحی شده است تا متابولیسم بدن شما را افزایش دهد و طی 24 ساعت شبانه‌روز باعث شود شما کالری بیشتری بسوزانید. بعضی از توصیه‌ها سخت هستند و بعضی دیگر آسان؛ سعی کنید هرچقدر می‌توانید تعداد بیشتری از این توصیه‌ها را به کار بگیرید تا وزن مناسب‌تری داشته باشید.




روز را با حرکات کششی شروع کنید
6:30 دقیقه صبح
کمی حرکات کششی انجام دهید؛ با انجام چند حرکت کششی به عنوان اولین فعالیت و کار روزانه می‌توانید میزان متابولیسم بدن‌تان را 2برابر کنید. یک برنامه 7دقیقه‌ای انجام حرکات کششی و انعطافی برای تازه‌کارها در اینترنت و مجلات حرکات کششی وجود دارد که می‌تواند بسیار مفید باشد. در صورتی که ورزیده شوید می‌توانید از حرکات تقویت عضلات هم استفاده کنید.




آب بخورید، آن هم یخ
6:40 دقیقه
آب سرد بنوشید؛ 500 سی‌سی آب سرد (کمی بیشتر از یک لیوان بزرگ) می‌تواند برای حدود یک ساعت متابولیسم بدن شما را 30درصد بالا ببرد. خوردن آب باعث تحریک و شروع فعالیت سیستم عصبی سمپاتیک می‌شود که آن هم به نوبه خود باعث افزایش متابولیسم می‌شود. در ضمن این نکته را هم به یاد داشته باشید که خود بدن برای گرم کردن آبی که نوشیده‌اید و رساندن آن به درجه حرارت بدن، متابولیسم را بالا می‌برد.


سفیدی که به کار شما می‌آید
6:50 دقیقه صبح
500 میلی‌گرم لوبیا سفید بخورید؛ در مطالعه‌ای که در سال 2007 در دانشگاه ویرجینیا انجام شد کسانی که صبح زود یک ماه غذای حاوی لوبیای سفید خوردند طی یک ماه شاهد افزایش مشهود نسبت بافت عضلانی به بافت چربی خود بودند. احتمالا می‌دانید بافت عضلانی شما 3برابر بافت چربی کالری می‌سوزاند و در واقع شما با این کار می‌توانید متابولیسم بدن‌تان را بالا ببرید.


چرا تخم‌مرغ آب‌پز به نفع شماست؟
7 صبح
صبحانه‌ای پرپروتئین بخورید؛ هضم پروتئین 7برابر بیشتر از کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها به شما انرژی می‌رساند. می‌توانید برای صبحانه تخم‌مرغ آب‌پز را انتخاب کنید که یک صبحانه عالی برای شماست.




یک فنجان انرژی‌سوز
8 صبح
از یک فنجان قهوه لذت ببرید؛ کافئین باعث افزایش نوراپی نفرین در بدن می‌شود؛ این ماده شیمیایی یک واسطه در سیستم عصبی سمپاتیک است که می‌تواند باعث افزایش متابولیسم بدن شود. بر اساس مطالعه‌ای که در فنلاند انجام گرفته خوردن یک فنجان قهوه می‌تواند برای 2 ساعت، 16درصد متابولیسم بدن را بالا ببرد البته بهتر است قهوه خود را تلخ بنوشید.




چای زیره‌دار بخورید
9:30 صبح
کمی زیره بخورید؛ مطالعات اخیر نشان داده زیره عناصری دارد که می‌تواند باعث شود چربی‌ها شکسته شوند. افزایش شکستن چربی‌ها می‌تواند به افزایش متابولیسم آن‌ها در بدن بینجامد. درضمن برخی مطالعات نشان داده زیره می‌تواند به افزایش ترشح هورمون‌های تیروئید بینجامد و همان‌طور که می‌دانید هورمون‌های تیروئید به تنظیم متابولیسم بدن کمک می‌کنند.




روی‌خوری
10 صبح
میان‌وعده بخورید؛ شاید این تصور را داشته باشید که هر نوع مواد خوراکی و نوشیدنی باعث چاقی شود اما برخی خوردنی‌ها هستند که می‌توانند به افزایش متابولیسم بدن شما کمک کنند. خوردنی‌های حاوی روی از این دسته هستند. مطالعات نشان داده‌اند روی می‌تواند باعث افزایش هورمون لپتین در بدن شود. لپتین در بدن معروف به هورمون سیری است و می‌تواند اشتها را کاهش دهد و باعث افزایش متابولیسم شود. غذاهای غنی از روی عبارتند از مواد پروتئینی مثل دل، جگر، تخم‌مرغ و مغزهایی مثل گردو، بادام و فندق که طبیعی است و این مغزها انتخاب بهتری هستند.


وقتی آدامس جویدن معجزه می‌کند
11:15 دقیقه صبح
آدامس بجوید؛ نتایج مطالعه‌ای که در ژورنال پزشکی نیوانگلند به چاپ رسیده نشان می‌دهد، برخی فعالیت‌های ناخودآگاه می‌تواند به بدن کمک کند تا 20درصد بیشتر چربی بسوزاند. در این مطالعه مشخص شده است اگر یک ساعت با شدت متوسط یک آدامس را بجوید و این کار را هر روز انجام دهید طی یک سال، 5 کیلوگرم از وزن شما کم خواهد شد اما خب حواس‌تان باشد آدامس‌های بدون شکر را انتخاب کنید. در ضمن به این هم حواس‌تان باشدکه اگر روزی یک ساعت آدامس بجوید ممکن است تمام همکاران شما از شما شکایت کنند.


از وقت ناهار استفاده بهینه کنید
12 ظهر
15 دقیقه پیاده‌روی کنید؛ اگر طی زمان استراحت و ناهارتان برای یک پیاده‌روی کوچک اقدام کنید می‌توانید متابولیسم بدن‌تان را حتی 3برابر کنید. این را بدانید که باید با شدت متوسط رو به بالا راه بروید اما خوبی این کار این است که حتی پس از توقف هم بدن‌تان همچنان به سوزاندن مواد غذایی ادامه می‌دهد زیرا شما حجم زیادی اکسیژن نیاز دارید که با این کار، میزان بیشتری انرژی می‌سوزانید.




ناهار فلفلی
12:45 دقیقه ظهر
ناهارتان را با فلفل بخورید؛ کاپساسین،‌ ماده اصلی تند بودن فلفل، در بدن حالتی را رقم می‌زند که به آن نام «بجنگ یا پرواز کن» داده‌اند. این حالت یک واکنش فشاری در بدن را رقم می‌زند که می‌تواند متابولیسم را تا 23درصد افزایش دهد. در ضمن برخی مطالعات نشان داده فلفل می‌تواند باعث افزایش نسبت عضله به چربی در بدن شود و همچنین و همچنین کاپساسین از شکل‌گیری سلول‌های چربی در بدن جلوگیری می‌کند.


چای بخورید اما سبز
2 بعدازظهر
یک فنجان چای سبز بخورید؛ از حسن‌های چای سبز حتما زیاد شنیده‌اید. در این نوشیدنی بسیار سالم ترکیبی از کافئین و ماده‌ای به نام EGCG وجود دارد که این 2 ماده با هم میزان متابولیسم بدن را بسیار بیشتر از کافئین به تنهایی می‌افزاید. برخی مطالعات نشان داده چای سبز در عین حال باعث کاهش شکل‌گیری چربی در بدن و نیز کاهش قطر چربی دور شکمی می‌شود.


ورزش را تصور کنید
5 بعدازظهر
عضلات‌تان را به کار بیندازید البته به کمک مغزتان؛ به نظرتان خنده‌دار می‌رسد اگر بگوییم فکر کردن به ورزش مثل ورزش کردن است! اما مسئله این است که تصور کردن یک سالن ورزشی و تصور خودتان در حال انجام حرکات ورزشی در این سالن باعث افزایش سختی عضلات بدن و در نتیجه افزایش متابولیسم در آن‌ها می‌شود. مطالعه‌ای که در دانشگاه کلیولند انجام گرفته نشان داده، افرادی که برای 15دقیقه در روز تصور انجام حرکات قدرتی با وزنه توسط عضلات دست و بازو را در ذهن خود داشتند پس از 3 ماه، 13درصد قدرت عضلانی بیشتری داشتند و میزان متابولیسم در آن‌ها افزایش یافت.


ورزش در
5:15 دقیقه بعدازظهر
عضلات‌تان را به کار بیندازید؛ بعد از گذشتن از 30سالگی انسان‌ها به طور متوسط در هر دهه از عمرشان بین 3 تا 8درصد از بافت عضلانی خود را از دست می‌دهند که این مورد اصلی‌ترین علت کاهش میزان متابولیسم با بالا رفتن سن است. برای جبران این کاهش بافت عضلانی باید هفته‌ای 2 تا 3 بار جلسه‌ها برنامه‌ریزی شده و هدفمند ورزشی با زمان حداقل 30 دقیقه داشته باشید. در این جلسه‌ها باید روی کار بر تمام عضلات بدن تمرکز داشته باشید. حرکات ترکیبی، کششی و قدرتی با دستگاه می‌تواند این هدف را برای شما برآورده کند.


یک روغن فوق‌العاده
6:30دقیقه عصر
با روغن نارگیل شام بپزید؛ این را بدانید که قسمت اعظم روغنی که در وعده‌های غذایی ما جای دارد در بدن به چربی تبدیل می‌شود اما روغن نارگیل که ترکیب مولکولی متفاوتی دارد به طور مستقیم و سریع در بدن تبدیل به انرژی می‌شود. مطالعه‌ای نشان داده استفاده از روغن نارگیل در پخت غذا می‌تواند حدود 12درصد به متابولیسم بدن شما بیفزاید.


بفرمایید شیر
6:50 دقیقه بعدازظهر
بایدلبنیات را به غذای‌تان اضافه کنید؛ کلسیم یکی از عناصر اصلی اضافه کردن نسبت عضلات به چربی در بدن است. کلسیم این کار را با 2 شیوه انجام می‌دهد؛ اولا کلسیم با چربی باند می‌شود و مانع از جذب چربی‌ها در بدن می‌شود دوماهم به طورمستقیم به شکسته شدن سلول‌های چربی در بدن کمک می‌کند.


غذاهای خوشمزه وپرمنفعت
7بعدازظهر
غذای‌تان را با موسیر یا رب گوجه طعم‌دار کنید؛ هر دوی این موادغذایی حاوی کمپا فرول هستند و این ماده شیمیایی از خانواده فلانوئیدهاست؛ این ماده می‌تواند میزان تولید هورمون‌های تیروئید را تقریبا 2برابر کند و به این وسیله به افزایش متابولیسم بدن بیفزاید.




برای خواب‌تان تقویم داشته باشید
10:30 شب
روز را پایان دهید؛ نداشتن یک برنامه منظم برای خواب می‌تواند ریتم عملکردی سلول‌های بدن را دچار مشکل کند. یکی از این مشکلات بر هم خوردن متابولیسم بدن است. برای همین بهتر است شب در یک ساعت مشخصی به تختخواب بروید و بخوابید. این را هم بدانید که هر شب باید حداقل 8 ساعت بخوابید تا بدن‌تان در بهترین حالت متابولیسم قرار بگیرد.

چگونـه بـدون رژیـم لاغـر شویـم ؟



یکی از راههای داشتن اندامی متناسب رعایت رژیم غذایی است، اما گنجاندن تمام مواد غذایی مورد نیاز بدن در وعده های غذایی کار دشواری است. علاوه بر این، ممکن است شما برای انتخاب رژیم غذایی مناسب دچار مشکل شوید. در ادامه مطالب این ایمیل نکاتی به شما پیشنهاد می شود، که با رعایت آنها تقریباً نیازی به رعایت رژیم های سخت ندارید.


میوه و سبزیجات را در وعده های غذایی خود بگنجانید



ممکن است تعجب کنید، اما یکی از راههای کم کردن وزن،‌ خوردن مقدار زیادی میوه و سبزیجات است. سعی کنید امشب به جای یک نوع، سه نوع سبزیجات را همراه شام خود میل کنید تا خود را به خوردن سبزیجات عادت دهید. بدین ترتیب فیبر و آب بیشتر و کالری کمتری جذب کرده اید. سبزیجات را بدون روغن طبخ نمایید و بجای استفاده از سس های چرب، آن را با آبلیمو مزه دار کنید.




غذا را خوب بجوید



یکی از موثرترین راهها برای کاهش وزن، جویدن زیاد غذا است. محتویات بشقاب خود را به قسمت های کوچکی تقسیم کنید. بد نیست ۲۰ دقیقه از وقت تان را برای میل غذا در نظر بگیرید، تا خود را به آرام جویدن غذا عادت دهید. با این روش، از غذا خوردن نیز لذت بیشتری خواهید برد.




خواب بیشتر، وزن کمتر را نتیجه می دهد



هنگامی که خواب جایگزین فعالیت های بیهوده شود، گرسنگی به سراغ شما نمی آید. شما با خوابیدن، تا شش درصد کمتر کالری مصرف می کنید. همچنین، نتایج تحقیقات حاکی از این موضوع هستند که خواب، باعث کم شدن اشتها می گردد.




سوپ را فراموش نکنید



خوردن سوپ یکی از راههای کم کردن وزن است. سوپ ِ حاوی گوشت و یا مرغ، همراه با سبزیجات تازه و یا یخ زده، علاوه بر اینکه می تواند پیش غذای لذیذی باشد، باعث فرو نشاندن اشتها نیز می گردد. البته سوپ های خامه ای به علت داشتن مقادیر زیادی چربی و کالری، از این امر مستثنا هستند.




غلات سبوس دار مصرف کنید



مصرف غلات سبوس دار مانند برنج قهوه ای، گندم و جو، کالری کمتر و تنظیم کلسترول را به همراه خواهند داشت. امروزه غلات سبوس دار در تهیه بیسکوییت، کلوچه، خمیر پیتزا، ماکارونی و نان گندم استفاده می شوند.




لباس های تنگ شده خود را دور نریزید



اگر چاق تر از قبل شده اید، به جای دور ریختن یا بخشیدن همه لباس هایی که برایتان تنگ شده اند، آنها را نگه دارید و هر روز به آن ها نگاه کنید. حداقل یکی از آنها را که بیشتر می پسندید انتخاب کرده و برای روزی که دوباره اندازه تان شود تلاش کنید. به این صورت، ناخودآگاه خود را برای اینکه روزی دوباره می توانید آن لباس ها را بپوشید، به لاغر شدن باور داده اید.




خودتان پیتزا بپزید



اگر به پیتزا علاقه ی زیادی دارید، آن را از وعده های غذایی خود حذف نکنید. می توانید در خانه پیتزای سالم و کم کالری بپزید. در پیتزای خانگی خود بجای استفاده از سوسیس و کالباس، از سبزیجات استفاده کنید. بدین ترتیب ۱۰۰ کالری از وعده ی غذایی خود کم کرده اید. پنیر پیتزای کم چرب را جایگزین نموده و لایه نازکی از آن را بر روی پیتزای خود بریزید. همچنین نان پیتزای نازک و مقدار کمی روغن زیتون گزینه مناسبی برای پختن این نوع پیتزا است.




مصرف شکر را کاهش دهید



با عدم مصرف نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه، شما ۱۰ قاشق چایخوری شکر را از وعده غذایی خود حذف کرده اید. به جای آن، از سودا و یا نوشیدنی های کم کالری و حتی آب استفاده کنید و آن ها را با لیمو، نعنا و یا توت فرنگی مزه دار نمایید.




از لیوان های باریک و بلند استفاده کنید



طبق تحقیقات انجام شده، اندازه و شکل ظروف می توانند انسان را فریب دهند و به بیشتر یا کمتر خوردن غذا ترغیب کنند. پس اگر نمی توانید از مصرف نوشیدنی های پُرکالری صرفه نظر کنید، بهتر است لیوان های باریک و کمی بلند را جایگزین لیوان های کوتاه و پهن کنید. بدین ترتیب در مصرف نوشیدنی های شیرین و پر کالری صرفه جویی کرده اید!




چای سبز بنوشید



نوشیدن چای سبز استراتژی خوبی برای کاهش وزن است. برخی مطالعات نشان می دهند که چای سبز روند سوزاندن کالری را در بدن سرعت می بخشد. پس، از مصرف این نوشیدنی با طراوت و بدون کالری غافل نشوید.




از مصرف الکل بپرهیزید



در جشن ها و مهمانی ها به جای نوشیدنی های الکلی، آب گازدار بنوشید. هر گرم الکل، در مقایسه با کربوهیدرات ها و پروتئین ها، کالری بیشتری دارد. علاوه بر این، عدم مصرف نوشیدنی های الکلی، تمایل شما را به خوردن اغذیه ای مانند چیپس، آجیل و بقیه تنقلات، کمتر می کند.




به سراغ یوگا بروید



بر اساس مطالعه انجام شده در مجله رژیم غذایی آمریکا (American Dietetic Association)، زنانی که ورزش یوگا را انجام می دهند، نسبت به زنان دیگر اندام مناسب تری دارند. آرامش و پیامهایی که با انجام دادن یوگا به مغز منتقل می گردد، باعث پرهیز از پرخوری در افراد می شود.




ظروف کوچک را انتخاب کنید



بشقاب کوچک را جایگزین بشقاب های بزرگ معمول کنید. با این روش بطور خودکار کمتر غذا می خورید. ظروف بزرگ، تمایل افراد به خوردن غذای بیشتر را بیشتر می کند. پس با سرو غذا در ظروف کوچک، بدون احساس گرسنگی، بدن خود را فریب دهید!




غذای خانه را ترجیح دهید



حداقل پنج روز در هفته را در خانه غذا بخورید. پختن غذا آسان تر از آن است که فکر می کنید. مرغ، سبزیجات، لوبیا، کاهو و ماهی را جایگزین غذاهای چرب و ناسالم رستوران ها کنید.




لحظه ای مکث کنید



برخی از افراد بطور طبیعی حین غذا خوردن، قاشق و چنگال خود را رها کرده و برای چند دقیقه مکث می کنند. این راه را امتحان کنید، برای دقایقی دست از غذا خوردن بکشید و به گفتگو بپردازید. با این روش شما احساس می کنید که سیر شده اید و به معده خود اجازه استراحت می دهید.




آدامس بجوید



جویدن آدامس نعنایی بدون شکر بهترین گزینه برای جلوگیری از مصرف میان وعده های پر کالری است. همچنین جویدن آدامس به سیستم گوارشی کمک کرده و هضم غذا را آسانتر می کند. می توانید هنگام غذا پختن، تلویزیون دیدن و حتی در مهمانی ها برای جلوگیری از خوردن تنقلات، خود را با جویدن آدامس سرگرم کنید.




پنج وعده غذایی میل کنید



با میل کردن پنج وعده غذایی کوچک، دیگر خود را با تنقلات و میان وعده های ناسالم سیر نخواهید کرد. ساعت خاصی را برای سرو کردن غذا در نظر بگیرید و هیچ کدام از وعده ها (بخصوص صبحانه) را از دست ندهید.




قانون ۸۰-۲۰



آمریکایی ها به قانون خوردن تا سیر شدن معتقدند، اما ساکنین اوکیناوا هنگامی که ۸۰ درصد سیر شوند، دست از غذا می کشند. آنها حتی نام خاصی را برای این عادت خود در نظر گرفته اند. ما می توانیم این عادت غذایی سالم را با نگه داشتن ۲۰ درصد غذا در بشقاب، حفظ کنیم.




۴ قانون غذا خوردن در رستوران را رعایت کنید!



غذاهای رستوران ها عمدتاً چاق کننده هستند. برای پیشگیری از چاقی ناشی از مصرف غذاهای رستوران، موارد زیر توصیه می شوند:
- با دوستان خود به رستوران رفته و غذای خود را با آنها تقسیم کنید.
- غذایی را که به آن میل دارید سفارش دهید.
- بشقاب کوچک سفارش دهید.
- یک چهارم بشقاب خود را خالی کرده و بجای آن سالاد بریزید.




سس های کم چرب را امتحان کنید



سس های کم چرب را جایگزین سس های خامه ای کنید. مثلاً برای سرو پاستا بجای استفاده از سس آلفردو که شامل کره، پنیر پارمیزان، فلفل سیاه و خامه زیاد است، از سس ماریانا که مخلوطی از سبزیجات، گوجه، پیاز، سیر و روغن زیتون است، استفاده کنید.




مصرف غذاهای فیبر دار را در اولویت قرار دهید



خوردن غذاهای گیاهی مانع از چاق شدن می شوند. دلایل متفاوتی در رابطه فیبر و مصرف سبزیجات وجود دارد؛ اما یکی از مهمترین آنها، وجود فیبرها در حبوبات و گیاهان است. باقلا،‌ سوپ عدس، لوبیای پخته شده و سایر غذاهای طبخ شده با حبوبات، سرشار از فیبر هستند و موجب تسهیل حرکات روده کوچک می شوند.




۱۰۰ کالری بیشتر بسوزانید



با سوزاندن روزانه ۱۰۰ کالری، بدون رژیم غذایی، سالانه ۵ کیلوگرم لاغر شوید. برای سوزاندن ۱۰۰ کالری می توانید یکی از این فعالیتها را انتخاب کنید:
- روزانه ۲۰ دقیقه پیاده روی کنید.
- ۲۰ دقیقه باغبانی کنید و علف های هرز را هرس کنید.
- خانه خود را در ۳۰ دقیقه تمیز کنید.
- ۱۰ دقیقه تند راه بروید.




جشن بگیرید



هنگامی که خود را از خوردن برخی غذاها و نوشیدنی های پر کالری و حتی رفتن به رستوران محدود می کنید، فکر نکنید که دیگر هیچگونه سرگرمی نخواهید داشت. با دوستان خود تماس بگیرید، ناخن های خود را پدیکور کنید، لباس جدید بخرید و حتی برای ورود خود به زندگی جدید جشن بگیرید.
منبع:پرشین استار

مقایسه قیمت سکه در سالهای قبل

جدول 33 ساله سکه طرح قدیم

سال قیمت/تومان
57 420
58 1300
59 2400
60 3500
61 3500
62 3500
63 3900
64 4418
65 6500
66 11257
67 9939
68 10922
69 12707
70 12447
71 12409
72 16488
73 30352
74 44169
75 41273
76 38833
77 45092
78 58741
79 60512
80 60820
81 69960
82 86150
83 104537
84 122890
85 167967
86 190678
87 231649
88 288000
89 435000

90 800000

91 1400000

جدول قیمت سکه طرح جدید 16 سال
سال قیمت/تومان
74 41259
75 40785
76 38511
77 45000
78 58615
79 56700
80 54388
81 62901
82 76580
83 90160
84 106600
85 144210
86 172870
87 205380
88 270000
89 383000

90 800000

91 1400000

اصلاحیه ماده ۱۰۴ قانون مالیاتهای مستقیم

رئیس مجلس شورای اسلامی‌در پی تاخیر رئیس جمهوری قانون “استفاده حداکثری از توان تولیدی و خدماتی در تامین نیازهای کشور و تقویت آنها در امر صادرات و اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مالیات‌های مستقیم” را ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به انقضای مهلت مقرر در ماده ۱ قانون مدنی و در اجرای مفاد تبصره ماده ۱ قانون مذکور، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی‌“قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تامین نیازهای کشور و تقویت آنها در امر صادرات و اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مالیات‌های مستقیم” را ابلاغ کرد.



قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تامین نیازهای کشور و تقویت آنها در امر صادرات و اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مالیات‌های مستقیم به شرح ذیل است:

ماده ۱- عبارات و اصطلاحات این قانون در معانی مشروحه زیر به کار می‌رود.

۱- طرح (پروژه): عبارت از مجموعه فعالیت‌های هدفدار مهندسی، طراحی پایه، مفهومی،‌ تفصیلی، پژوهشی، خرید ماشین آلات، تجهیزات و لوازم، پیمانکاری عملیات عمرانی، اجراء، آزمایش، راه اندازی و یا بخشی از انجام مراحل فوق است که به احداث یک واحد جدید منجر شود و یا توسعه، بهبود، افزایش ظرفیت تولید یا بهره برداری یک واحد را موجب گردد.

۲- ارجاع کار: عبارت از واگذاری مسئولیت انجام طرح(پروژه) است.

۳- شرکت ایرانی: ‌عبارت از شرکت ثبت شده در مراجع قانونی داخل کشور که ۱۰۰ درصد سهام آن متعلق به اشخاص حقیقی یا حقوقی ایرانی است.

۴- شرکت خارجی: عبارت از شرکت‌های خارجی که ۱۰۰ درصد سهام آنها متعلق به اشخاص حقیقی یا حقوقی غیرایرانی است و براساس قوانین جمهوری اسلامی‌ایران در کشور فعالیت می‌کنند.

۵- شرکت خارجی- ایرانی: عبارت از شرکت ثبت شده در مراجع قانونی داخل کشور است که بیش از ۵۱ درصد سهام آن متعلق به شرکت‌های خارجی مورد قبول جمهوری اسلامی‌ایران و بقیه سهام آن متعلق به اشخاص حقیقی یا حقوقی ایرانی است.

۶ – شرکت ایرانی- خارجی: عبارت از شرکت ثبت شده در ایران است که بیش از۵۱ درصد سهام آن متعلق به اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی و بقیه آن متعلق به اشخاص حقیقی و حقوقی خارجی است.

۷- کار در داخل کشور: سهم ارزش فعالیت‌های مختلف اقتصادی به جزر ارزش زمین، ساختمان و تاسیسات آن است که توسط طرف قرارداد به طور مستقیم یا از طریق شرکت اشخاص ثالث اعم از ایرانی یا خارجی در داخل کشور تولید یا اجرا می‌شود

۸- تولید داخلی: عبارت از تولید کالا، تجهیزات، خدمات یا محصولاتی اعم از سخت افزار،‌ نرم افزار، فناوری و نشان “برند” است که ۱۰۰ درصد آن با طراحی متخصصین ایرانی و یا به طریق مهندسی معکوس یا انتقال دانش فنی و فناوری انجام می‌شود.

۹- لوازم: عبارت از دستگاه‌ها و ابزاری است که در انجام خدمات مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۱۰- تجهیزات: به لوازم و ماشین ‌آلات دارای ویژگی‌های فناورانه اعم از نرم افزار و سخت افزار اطلاق می‌شود.

۱۱- کالا: عبارت از هر گونه مواد نیمه ساخته و یا ساخته شده و اجناسی است که در ساخت و تکمیل پروژه به مصرف می‌رسد.

۱۲- محصولات کشاورزی:‌ به تولیدات دامی، طیور، شیلات، زنبورداران و محصولات زراعی و باغی و وابسته به آنها اطلاق می‌شود.

۱۳- فرآورده:‌ عبارت از هرگونه تولید صنعتی از مواد خام یا مواد اولیه فرآوری شده.

ماده ۲- به منظور حداکثر استفاده از توان پژوهشی، طراحی، فنی، مهندسی، تولیدی، صنعتی، خدماتی و اجرایی کشور کلیه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، موسسات، شرکت‌های دولتی یا وابسته به دولت موضوع ماده ۴ قانون محاسبات عمومی‌کشور مصوب ۱/۶/۱۳۶۶ و اصلاحات و الحاقات بعدی آن، بانک‌ها، موسسات و نهادهای عمومی‌غیردولتی موضوع ماده ۵ قانون موصوف، موسسات عمویم یا عام المنفعه، بنیادها و نهادهای انقلاب اسلامی، سازمانها، بنگاه‌ها، صنایع، کارخانجات و همچنین کلیه سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات، دستگاه‌ها و واحدهایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر نام است از قبیل وزارت نفت و شرکت‌های تابعه،‌ شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، سازمان هواپیمایی کشوری، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی‌ایران، شرکت ملی فولاد و شرکت ملی صنایع مس ایران، اعم از این که قانون خاص خود را داشته و یا از قوانین و مقررات عام تبعیت نمایند و شرکت‌های تابعه و وابسته به آنها،‌ موظفند در تامین کالاهای مصرفی و سرمایه‌ای امور خدمات مهندسی مشاور، پیمانکاری ساختمانی و تاسیساتی، تامین تجهیزات کلیه پروژه‌های کشور اعم از این که از بودجه عمومی‌دولت و یا از درآمدهای خود و یا از اعتبارات و تسهیلات ارزی و ریالی دستگاه‌های مزبور یا زمین‌های منابع طبیعی و سایر امکانات دولتی استفاده می‌کنند براساس این قانون اقدام نمایند.

تبصره- شرکت‌ها، صنایع، کارخانجات، موسسات بخش خصوصی و تعاونی و شرکت‌های مندرج در بندهای ۳، ۴، ۵ و ۶ ماده ۱ این قانون که در اجرای پروژه‌ها یا طرح‌هایی از تسهیلات ارزی یا ریالی دولت استفاده می‌کنند، به میزان تسهیلات و امکانات دولتی مورد استفاده مشمول این قانون می‌شوند.

دستگاه‌های موضوع ماده ۲ این قانون موظفند در صورت نیاز به تولیدات غیر داخلی، فهرست کالاها، تجهیزات لوازم و فرآورده‌ها را به طور رسمی‌به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام نمایند تا در صورت صرفه و صلاح برای تولید آنها برنامه ریزی شود.

وزارت صنعت معدن و تجارت موظف است با همکاری سازمان‌ها، انجمن‌ها، اتحادیه‌ها (سندیکا)‌های تولیدی و خدماتی مرتبط، هر شش ماه یک بار فهرست کالاها، تجهیزات، لوازم و فرآورده‌های ساخت داخل و ظرفیت تولیدی آنها را استخراج کند و به طور رسمی‌در دسترس دستگاه‌های ذی نفع موضوع ماده ۲ این قانون و عموم مردم قرار دهد.

ماده ۴- دستگاه‌های موضوع ماده ۲ این قانون موظفند در اجرای کلیه طرح‌ها و پروژه‌های خدماتی، ساخت، نصب و تامین کالاها، تجهیزات، لوازم و فرآورده‌ها به گونه ای برنامه ریزی کنند که حداقل پنجاه و یک درصد هزینه هر طرح و پروژه آنها به صورت کار در داخل کشور باشد.

با توجه به فهرست تولیدات داخلی موضوع ماده ۲ این قانون اگر استفاده از تولیدات و خدمات داخل کشور ممکن نباشد، با توافق بالاترین مقام اجرایی دستگاه‌های موضوع ماده ۲ این قانون حسب مورد و وزیر صنعت، معدن و تجارت دستگاه‌های مزبور می‌توانند نیاز طرح یا پروژه خود را از خدمات یا محصولات خارجی تامین کنند.

تبصره – اختیارات وزیر جهاد کشاورزی مندرج در قوانین مربوط به این وزارتخانه از شمول این قانون مستثنی است.

ماده ۵- دستگاه‌های موضوع ماده ۲ این قانون موظفند کلیه فعالیت‌های خدماتی، ساخت، نصب و تامین کالا، تجهیزات، لوازم و فرآورده‌های مورد نیاز طرح‌ها و پروژه‌های خود را فقط به شرکت‌های ایرانی ذی صلاح ارجاع دهند. در صورت عدم ارائه خدمات توسط شرکت‌های ایرانی فعالیت‌های مورد نظر را با رعایت ماده ۴ این قانون می‌توان با تایید بالاترین مقام اجرایی دستگاه به مشارکت ایرانی – خارجی یا خارجی واگذار کرد.

تبصره: صلاحیت شرکت‌های ایرانی با توجه به رتبه بندی اعلام شده از سوی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران توسط دستگاه‌های ذیربط تعیین می‌شود.

ماده ۶- وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است از ثبت سفارش کالاها، تجهیزات و لوازم و فراورده‌هایی که احکام این قانون را رعایت نکرده اند، جلوگیری کند.

ماده ۷- طرح‌ها و پروژه‌هایی که قبل از لازم الاجرا شدن این قانون، مناقصه آنها برگزار شده یا قرارداد آنها منعقد گردیده، از شمول این قانون مستثنی هستند.

ماده ۸- در ماده ۱۰۴ قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۳/۱۲/۱۳۶۶ و اصلاحات و الحاقات بعدی آن، عبارت “پنج درصد آن به عنوان علی الحساب مالیات مودی (دریافت کننده وجوه) کسر و ظرف سی روز “حذف و عبارت” سه درصد آن به عنوان علی الحساب مالیات مودی (دریافت کننده وجه) کسر و تا پایان ماه بعدی”، جایگزین می‌گردد.

ماده ۹- کلیه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۲ این قانون که طرف قرارداد با پیمانکاران و مهندسین مشاور می‌باشند؛ مکلفند مالیات و عوارض مربوط به هر صورت وضعیت را ظرف یک ماه از دریافت صورت وضعیت پرداخت کنند، در غیر این صورت دستگاه مذکور مشمول پرداخت اصل مالیات و عوارض متعلق و جریمه‌های مربوط به آن می‌گردد.

ماده ۱۰- دولت مکلف است به منظور تسریع در پرداخت مطالبات پیمانکاران طرح‌های صنعتی و معدنی در چهارچوب بودجه سنواتی اوراق مشارکت منتشر نماید. این اوراق می‌تواند در بورس اوراق بهادار معامله شود و برای پرداخت مالیات و خرید شرکت‌های دولتی از سازمان خصوصی سازی مورد استفاده قرار گیرد.

ماده ۱۱- بانک مرکزی جمهوری اسلامی‌ایران موظف است با اتخاذ تدابیر لازم واریزی و برداشت از حساب‌های ارزی را به نحوی تسهیل نماید تا واریز کنندگان وجوه نقد، مجاز به برداشت این وجوه به صورت نقدی باشند و واریز کنندگان حواله ارزی بتوانند موجودی خود را به حساب‌های خارج از کشور حواله کنند.

ماده ۱۲- کارگران ایرانی اعزامی‌موضوع قراردادهای صدور خدمات فنی به خارج از کشور به شرح داشتن گواهینامه شغلی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پرداخت هرگونه عوارض و مالیات معاف می‌باشند.

تبصره ۱- وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است برای کلیه کارگران ایرانی که در ارتباط با صدور خدمات فنی اعزام می‌شوند گواهینامه شغلی صادر کند و جهت وصول حق بیمه و تحت پوشش قرار دادن آنها در داخل و خارج کشور مراتب را به سازمان تامین اجتماعی اطلاع دهد.

تبصره ۲- سازمان تامین اجتماعی مکلف است با دریافت حق بیمه افراد مذکور در این ماده مطابق قانون تامین اجتماعی مصوب ۳/۴/۱۳۵۴ و اصلاحیه‌های بعدی آنها را بیمه کند.

ماده ۱۳- تمام یا قسمتی از جریمه‌های مقرر در قانون تامین اجتماعی بنابه درخواست کارفرما و با توجه به دلایل ابرازی مبتنی بر خارج از اختیار بودن عدم انجام تکالیف مقرر و با در نظر گرفتن سوابق گذشته و خوش حسابی واحد تولیدی، صنعتی و معدنی و به تشخیص و موافقت سازمان تامین اجتماعی براساس بندهای ذیل ماده(۲) قانون اصلاح قانون تامین اجتماعی مصوب ۸/۴/۱۳۸۷ مجمع تشخیص مصلحت نظام، قابل بخشودگی است. آیین نامه اجرائی این ماده به وسیله وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تهیه می‌شود و دو ماه پس از لازم الاجراء‌ شدن این قانون به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

ماده۱۴- سازمان تامین اجتماعی موظف است حق بیمه کارکنان قراردادهای ارائه خدمات اجتماعی پیمانکاران طرح‌های عمرانی و غیرعمرانی با مصالح یا بدون مصالح را برمبنای فهرست ارائه شده توسط پیمانکاران دریافت نماید .اعمال هرگونه روش دیگری غیر از روش مندرج در این ماده ممنوع است .

تبصره – در صورت عدم ارسال دقیق فهرست توسط پیمانکار وعدم انجام تعهدات ،طبق ماده (۱۴۸) قانون کار مصوب ۲۹/۸/۱۳۶۹ مجمع تشخیص مصلحت نظام و مواد(۲۸) و (۲۹) قانون تامین اجتماعی مصوب ۳/۴/۱۳۵۴ و اصلاحیه‌های بعدی آن و شکایت نیروی کار، سازمان تامین اجتماعی اساس قانون تامین اجتماعی با پیمانکار برخورد می‌کند.

ماده۱۵- وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف است با همکاری دستگاه‌های ذیربط برای خروج مصالح، لوازم و کالاهای مصرفی مورد نیاز اجرای قراردادهای خارجی تسهیلات لازم را فراهم نماید.

ماده۱۶- “صندوق حمایت از تولیدات صنعتی “از تجمیع صندوق‌های ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک، حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع اکترونیک، صنایع دریایی و بیمه سرمایه گذاری فعالیت‌‌های معدنی تشکیل می‌شود. اساسنامه این صندوق به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت ظرف شش ماه به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

ماده ۱۷- افزایش سرمایه بنگاه‌های اقتصادی ناشی از تجدید ارزیابی دارایی‌های آنها، از تاریخ لازم الاجراء‌شدن این قانون به مدت ۵ سال از شمول مالیات معاف است مشروط بر آن که متعاقب آن به نسبت استهلاک دارایی مربوطه و یا در زمان فروش، مبنای محاسبه مالیات اصلاح گردد و بنگاه یاد شده طی پنج سال اخیر تجدید ارزیابی نشده باشد.

آیین نامه اجرایی این ماده به وسیله معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و وزارت امور اقتصادی و دارایی با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه می‌شود و حداکثر ظرف شش ماه از تاریخ لازم الجرا شدن این قانون به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

ماده ۱۸- دولت مجاز است به منظور تسهیل اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم(۴۴) قانون اساسی مصوب ۲۵/۹/۱۳۸۸ ترتیبی اتخاذ نماید تا شرکت‌های صنعتی و معدنی با صدور اوراق مشارکت شرکتی رتبه بندی شده در چارچوب قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی جدید بخشی از نیازهای مالی خود را تامین کند. حجم اوراق نمی‌تواند از سرمایه پرداخت شده شرکت بیشتر باشد.

ماده ۱۹- دولت موظف است:

۱- برای هدایت بازار به بهره گیری از توان تولید و خدمات داخلی و حمایت از صادرات، با استفاده از ظرفیت صنعت بیمه کشور به طراحی و استقرار نظام بیمه حمایتی مصرف کنندگان تولیدات و خدمات داخلی اقدام کند.

۲- مشوق‌های صادراتی کالا و خدمات را به نحوی طراحی کند که منجر به افزایش تولید صادرات گرا شود. اولویت استفاده ازاین مشوق‌ها با آن دسته از تولیدکنندگانی در سرزمین اصلی یا مناطق آزاد می‌باشد که به تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت تولیدات و خدمات آنها از مزیت برخوردارند.

ماده ۲۰- دولت موظف است به منظور حمایت از سازمان‌های توسعه ای ضمن پیش‌بینی منابع مالی لازم در بودجه سنواتی آنها، سود شرکت‌های تابعه را مطابق آنچه در بودجه سالانه مشخص می‌شود پس از کسر سهم دولت با رعایت سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم(۴۴) قانون اساسی به همراه منابع حاصله از فروش اموال و دارایی‌های آنها با رعایت قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم(۴۴) قانون اساسی در اختیار سازمان‌های مذکور قرار دهد.

ماده ۲۱- به منظور سرمایه گذاری در صنایع اولویت دار و یا حل مشکل واحدهای صنعتی، معدنی موجود، منابع لازم براساس پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت در قالب یارانه سود تسهیلات یا کمک‌های فنی- اعتباری در بودجه‌های سنواتی پیش‌بینی می‌شود. وزارتخانه مذکور لیست اولویت‌های مشمول این ماده و منابع مورد نیاز را به طور سالانه ارائه می‌کند.

ماده ۲۲- قوه قضائیه در حدود اختیارات خود مکلف است شعبه یا شعباتی از دادگاه‌های عمومی‌را برای رسیدگی و صدور حکم تخلفات ناشی از عدم اجرای این قانون توسط بخش‌های دولتی و غیردولتی اختصاص دهد.

ماده ۲۳- از تاریخ لازم الاجراء شدن این قانون، قانون حداکثر استفاده از توان فنی، مهندسی، تولیدی، صنعتی و اجرائی کشور در اجرای پروژه‌ها و ایجاد تسهیلات به منظور صدور خدمات مصوب ۱۲/۱۲/۱۳۷۵ لغو می‌گردد.

قانون فوق مشتمل بر بیست و سه ماده در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ یکم مرداد ماه یکهزار و سیصد و نود و یک مجلس شورای اسلامی‌تصویب شد و در تاریخ ۱۱/۵/۱۳۹۱ به تایید شورای نگهبان رسید.