حساب حسابه

موضوعات حسابداری اقتصاد بورس اکسل مالیاتی علمی بهداشتی دین و زندگی و اطلاعات عمومی

حساب حسابه

موضوعات حسابداری اقتصاد بورس اکسل مالیاتی علمی بهداشتی دین و زندگی و اطلاعات عمومی

افزایش 25 درصد دستمزد کارگران


دستمزد کارگران 25 درصد افزایش یافت
حداقل مزد در سال 1393 روزانه 202/970  ریال ( دویست و دو هزار و نهصد و هفتاد )
سایر سطوح مزدی از ابتدای سال 1393  دوازده درصد ( 12% ) آخرین مزد (ثابت یا مبنا موضوع ماده 36 ق.ک) سال 13۹2 به اضافه روزانه 21110 ریال ( بیست و یک هزار و یکصد و ده ریال )
تبصره – با اعمال افزایش این بند مزد شغل کارگران مشمول طرحهای طبقه بندی مشاغل مصوب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیز مزد ثابت سایر کارگران نباید از مبلغ روزانه 202/970 ریال (دویست و دو هزار و نهصد و هفتاد ) بند ( 1 ) کمتر شود .
نرخ پایه سنوات در سال 1392 در مورد کارگران دارای قرارداد دائم و موقت مشمول قانون کار که دارای یک سال سابقه کار شده و یا یک سال از دریافت آخرین پایه (سنوات) آنان در همان کارگاه گذشته باشد، اعم از اینکه حق سنوات یا مزایای پایان کار خود را تسویه حساب کرده باشند یا خیر، روزانه 5000 ریال( پنج هزار ریال ) تعیین می گردد.                 

تبصره(1) – نرخ پایه ( سنوات) کارگران مشمول طرحهای طبقه بندی مشاغل برای گروه یک مبلغ مذکور و برای سایر گروهها براساس جدول اعلامی اداره کل روابط کار و جبران خدمت اقدام خواهد شد.
تبصره(2) – به کارگران فصلی به نسبت مدت کارکردشان در سال 13۹2، میزان مقرر در این بند (یا تبصره (1) آن حسب مورد) تعلق می گیرد.
مبلغ کمک هزینه اقلام مصرفی خانوار به عنوان مزایای رفاهی و انگیزه ای موضوع تبصره 3 ماده ۳۶ قانون کار ماهیانه مبلغ 800000  ریال( هشتصدهزار ریال )
نحوه اجرای این مصوبه در مورد کارگران کارمزدی براساس دستورالعمل اداره کل روابط کار و جبران خدمت خواهد بود.
این مصوبه شامل دانشجویان و دانش آموزانی که در تعطیلات تابستانی در واحدهای مشمول قانون کار شاغل می شوند، نخواهد بود.
 کارفرمایانی که بخواهند بیش از مقررات این مصوبه به کارگران خود مبلغی را بپردازند با رعایت اصول بهره وری و در قالب توافق طرفین و درصورت موافقت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مجاز خواهند بود.
گفتنی است میزان حق اولاد پرداختی 608 هزار و 910 ریال و کمک هزینه مسکن نیز 200 هزار ریال برای سال 1393 تعیین شده است .