حساب حسابه

موضوعات حسابداری اقتصاد بورس اکسل مالیاتی علمی بهداشتی دین و زندگی و اطلاعات عمومی

حساب حسابه

موضوعات حسابداری اقتصاد بورس اکسل مالیاتی علمی بهداشتی دین و زندگی و اطلاعات عمومی

درباره اظهارنامه


کنترل شماره ۱-(اظهارنامه امسال را می توانید شراکتی ارائه کنید)

مودی اصلی ابتدا می بایست اطلاعات شرکا را در ثبت نام کد اقتصادی ثبت نماید و سپس اقدام به ارسال اظهارنامه شراکتی نماید، با توجه به راه اندازی سامانه ثبت نام شماره اقتصادی به صورت الکترونیکی اطلاعات شرکا بصورت سیستمی به حوزه مالیاتی ارسال می شود.در اظهارنامه شراکتی هنگامی که یکی از مودیان فوت کرده و ورثه جایگزین آن می شوند می بایست نوع شراکت وراث قهری و نوع شراکت شرکا اختیاری انتخاب گردد.

کنترل شماره ۲– (مشخصات صندوق فروشگاهی مورد نیاز شماست)

شما برای ارائه اظهارنامه اشخاص حقیقی باید گزینه سامانه فروش را انتخاب کنید و کلیه اطلاعات رهگیری و تاریخ خرید صندوق را در اظهارنامه وارد کنید تا بتوانید از گزینه معافیت سالانه استفاده کنید.

کنترل شماره ۳– (هر پرونده مالیاتی = یک اظهارنامه عملکرد)

اگر مودی دارای چند پرونده مالیاتی (کد واحد مالیاتی و شماره کلاسه پرونده متفاوت) باشد، می تواند به تعداد پرونده های خود اظهارنامه تسلیم نماید.

کنترل شماره ۴– ( حتما باید در گام ۴۵ قرار بگیرید)

مودیان هنگام ارسال اظهارنامه می بایست وضعیت ثبت نام کد اقتصادی آنها ۴۵ باشد ( منظور این است که اشخاصی که مشمول ارسال الکترونیک خرید و فروش خود هستند می بایست نام کاربری و رمز عبور خود را دریافت کرده باشند) و همین طور هنگام ارسال اظهارنامه حتما شناسه ملی را ثبت نمایند.(اگر به جای شناسه ملی نام کاربری را وارد نمایند خطای عنوان شده را دریافت می نمایند)

کنترل شماره ۵ – از هزینه های ماده ۱۳۷ غافل نشوید

یکی از مواردی که سازمان امور مالیاتی به اشخاص حقیقی پیشنهاد می دهد،درج هزینه های درمانی خود شخص و اولاد و همسر می باشد. مبلغی که می تواند درآمد شما را کاهش دهد و از میزان درآمد مشمول مالیات شما کسر کند.

کنترل شماره ۶– ( در اظهارنامه املاک حوزه ملاک است نه پرونده ملک)

در اظهارنامه اجاره املاک مودی می بایست اطلاعات تمام املاک / مستاجرین مربوط به یک واحد مالیاتی با کلاسه پرونده های متفاوت را در یک اظهارنامه ثبت نماید (اگر تمامی ملک ها در یک حوزه باشند می بایست همه ملک ها را در یک اظهارنامه ثبت شوند) .

کنترل شماره ۷–  ( معافیت مالیاتی سال ۹۴ را صحیح درج کنید)

معافیت سالانه اشخاص حقیقی برای عملکرد ۱۳۹۴ مبلغ ۱۳۸ میلیون ریال است.

 معافیت :

همانطوریکه می دانید شرط برخورداری از هرگونه معافیت و تسهیلات مالیاتی، ارایه اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی (۳۱ خردادماه برای اشخاص حقیقی) است و همچنین عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی، موجب تعلق جریمه برای صاحبان مشاغل خواهد شد که این جریمه غیر قابل بخشودگی خواهد بود.
این اطلاعیه می افزاید: براساس توافق صورت گرفته میان سازمان امور مالیاتی و اصناف کشور، مودیانی که اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۳۹۴ خود را با تکمیل خلاصه وضعیت درآمد و هزینه به صورت الکترونیکی از طریق سامانه عملیات الکترونیکی مودیان مالیاتی به نشانی WWW.TAX.GOV.IR در موعد مقرر قانونی تسلیم کنند مشمول توافق می باشند. همچنین ضرورتی به تسلیم اظهارنامه به صورت کاغذی و ارائه به ادارات امور مالیاتی نخواهد بود و کد رهگیری دریافتی از سامانه در تاریخ ارسال، به عنوان رسید تسلیم اظهارنامه مالیاتی است و مودیان محترم بابت تسلیم اظهارنامه و همچنین پرداخت مالیات نیازی به مراجعه به ادارات مالیاتی ندارند.

 

براساس توافق صورت گرفته، میزان مالیات عملکرد سال ۱۳۹۴ صاحبان مشاغل به میزان مالیات قطعی شده سال ۱۳۹۳ تعیین شده و در مورد مودیانی که مالیات عملکرد سال ۱۳۹۳ آنها تا تاریخ تسلیم اظهارنامه قطعی نشده است ( به استثنای مودیانی که پرونده آنها برای عملکرد ۱۳۹۳ به عنوان نمونه انتخاب و مورد رسیدگی قرار گرفته است)، مالیات قطعی عملکرد سال ۱۳۹۲ آنها با رعایت درصد رشد( تا مبلغ یک میلیون تومان مالیات سال ۱۳۹۲ با رشد ۸ درصد، از مبلغ یک میلیون تومان تا مبلغ سه میلیون تومان مالیات با رشد ۱۲ درصد و مازاد بر سه میلیون تومان با رشد ۱۸ درصد) مبنای تعیین مالیات مورد توافق قرار می گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد