حساب حسابه

موضوعات حسابداری اقتصاد بورس اکسل مالیاتی علمی بهداشتی دین و زندگی و اطلاعات عمومی

حساب حسابه

موضوعات حسابداری اقتصاد بورس اکسل مالیاتی علمی بهداشتی دین و زندگی و اطلاعات عمومی

گواهی ثبت نام مالیات در نظام مالیات بر ارزش افزوده

جهت شناسایی اشخاص ثبت‌نام شده در نظام مالیات بر ارزش افزوده و اطمینان پرداخت کننده مالیات از اینکه مالیات و عوارض پرداخت شده، در قالب نظام جامع مالیات بر ارزش افزوده بوده و توسط مودیان معتبر دریافت شده و در نهایت به خزانه واریز خواهد شد، اداره کل مالیات بر ارزش افزوده هر شهر اقدام به صدور گواهینامه ای برای مودیان می کند که گویای ثبت نام ایشان است و به آن گواهی ثبت نام مالیات می گویند. گواهینامه فوق جهت ارائه به مشتریان مودی بوده و مودی ملزم به ارائه آن به پرداخت کننده است.
هر گواهینامه مدت اعتبار مخصوص به خود دارد و از یکسال نیز تجاوز نمی‌کند، مودیان بایستی نسبت به تمدید اعتبار گواهینامه در مهلت مقرر اقدام نمایند و صرف ارسال اظهارنامه های فصلی و پرداخت ارزش افزوده کافی نیست. پرداخت کنندگان ارزش‌افزوده نیز مکلفند هر ساله گواهینامه معتبر از مودیان دریافت کنند و پرداخت ارزش‌افزوده بدون دریافت گواهینامه ثبت نام در نظام مالیات بر ارزش افزوده باعث خواهد شد اعتبار مالیاتی فاکتور قابل استفاده نباشد.
چنانچه پرداخت کننده‌ی مالیات، خود یکی از مودیان ارزش افزوده باشد، یعنی مالیات های پرداخت شده را با مالیات های دریافت شده تهاتر و تتمه را به خزانه دولت واریز نماید، دریافت گواهینامه مذکور از مودی لازم الاجرا می باشد و این موضوع در رسیدگی‌های ارزش افزوده پرداخت‌کننده حتما بررسی خواهد شد. بهتر است جهت اطمینان از واقعی بودن گواهینامه، اعتبار آن در سایت www.evat.ir بررسی گردد.


نکته : علاوه بر گواهینامه، مودیان برای استفاده از اعتبار مالیاتی باید به شکل فاکتور و درج اطلاعات اقتصادی هر دو طرف معامله توجه داشته باشند. شکل فاکتور های مورد تایید در نظام ارزش افزوده که با عنوان “فاکتور رسمی” بیان می شود در سایت اداره امور مالیاتی درج شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد