حساب حسابه

موضوعات حسابداری اقتصاد بورس اکسل مالیاتی علمی بهداشتی دین و زندگی و اطلاعات عمومی

حساب حسابه

موضوعات حسابداری اقتصاد بورس اکسل مالیاتی علمی بهداشتی دین و زندگی و اطلاعات عمومی

آموزش نصب کاغذ دیواری


مراحل نصب کاغذ دیواری :

 همان طور که می دانید کاغذ دیوای یک از مهم ترین ابزار تزئین دیوار های منزل به شمار می آید. کاغذ دیواری دارای طرح ها و رنگ های متنوع و همچنین کیفیت بالایی می باشد که باعث شده افراد بسیاری به سراغ انتخاب کاغذ دیواری بروند و از آن برای تزئین فضاهای مختلف استفاده کنند. نصب کاغذ دیواری چندان کار سختی نیست و شما این امکان را دارید که خودتان کار نصب کاغذ دیواری را انجام دهید، البته با دانستن مواردی که به عنوان راهنما برای شما ذکر می شود.

وسایل مورد نیاز برای نصب :

در صورتی که تمایل دارید خودتان کاغذ دیوار های منزل را نصب نمایید، نیازمند وسایلی هستید که باید ابتدا آنها را تهیه کنید. این وسایل و ابزار شامل : رول کاغذ دیواری انتخابی شما، تیغ موکت بری، کاردک پلاستیکی، چسب چوب، چسب مخصوص کاغذ دیواری، قلم مو یا غلتک نقاشی می باشد که شما به راحتی می توانید این وسایل را از ابزار فروشی ها تهیه نمایید.

درست کردن زیر کار :

مسلما” شما هم جز آن افرادی هستید که دوست دارید کاغذ دیواری بر روی دیوار خوش بنشیند و به راحتی به دیوار بچسبد و مشکلی بابت نصب آن نداشته باشید. از این رو باید زیر کار دیوار را آماده کنید تا بتوانید روی یک زیر کار مناسب کاغذ ها را بچسبانید. برای انجام این کار از چسب چوب خریداری شده بهره بگیرید. در ابتدا چسب چوب را با مقداری آب رقیق کنید تا حالت رنگ پیدا کند و سپس آن را با استفاده از قلمو یا غلتک بر روی دیوار بزنید. با انجام این کار غبار و کثیفی از روی دیوار گرفته شده و چسب مخصوص کاغذ دیواری به راحتی بر روی دیوار می چسبد.

البته شایان ذکر است که اگر دیوار زیر کار شما گچ خالی است و نقاشی نشده، باید قبل از این کار یک یا دو دست روغن الیف را مانند رنگ زدن بر روی دیواز بزنید تا سطح دیوار لغزنده شود و پس از آن چسب چوب را به گونه ای که گفته شد بزنید تا دیوار کاملا برای نصب کاغذ دیواری آماده شود.

در صورتی که دیوار از سنگ است باید سطح دیوار را به صورت کامل بتونه فوری بکشید. البته برای تهیه بتونه فوری می توانید مل و چسب کاغذ دیواری را باهم ترکیب کنید. اما اگر سطح دیوار از قبل روغن پلاستیک باشد، احتمال پوسته شدن دیوار وجود دارد به همین خاطر اگر کاغذ دیواری را روی این سطح بچسباند، خواهید دید که خودش را نمیگیرد و مجبور به تراشیدن سطح دیوار شده و سپس چسب چوب بزنید.

دقیق زدن برش ها :

وقتی دیوار را کاملا آماده کردید، نوبت برش زدن کاغذ دیواری ها می باشد. برای انجام این کار باید ارتفاع دیوار را به صورت دقیق اندازه بگیرید. به طور معمول ارتفاع استاندارد برای خانه ها ۲۷۰ سانتی متر می باشد، اما شما از لب قرنیز ۱۰ سانتی متر اضافه تر بگیرید و سپس برش بزنید. بهتر است بدانید که این ۱۰ سانتی متر بیشتر برای همسان کردن بالا و پایین دیوار و گل کاغذ دیواری می باشد. اولین قواره را به عنوان نمونه داشته و به سراغ نمونه های بعدی بروید. یادتان باشد که برای برش نمونه دوم باید گل های کاغذ دیواری را باهم نتظیم نمایید تا بعد از نصب شکل و فرم زیبایی در کنار هم داشته باشند.

نکته مهم در زمان برش دومین نمونه این است که، ممکن است ۴۰ تا ۶۰ سانتی متر از کاغذ دیواری برای جور شدن گل ها باهم از بین برود، البته این اتفاق کاملا طبیعی می باشد. جور بودن گل های بسیار اهمیت دارد و اگر در ۲ و ۳ قواره اول گل های کاغذ باهم جور شود، برای دیگر قواره کار راحت تر خواهد شد.

کاغذ دیواری در کدام مناطق چسبانده نمی شود ؟

۱-از آنجایی که می دانید کاغذ دیواری ها دارای انعطاف پذیری بالایی هستند و بر روی هر سطح صافی می توانید آنها را نصب نمایید. اما یادتان باشد که سطح سیمانی برای چسباندن کاغذ دیواری اصلا مناسب نیست.

۲-در شهر های بیش از حد شرجی که باعث می شود عرق هوا بر روی دیوار بشیند و به صورت مرتب مرطوب باشد، نصب کاغذ دیواری اصلا امکان پذیر نخواهد بود.

۳-در مناطق سرد که نم دیوار ها به صورت طبیعی بالا می رود، کاغذ دیواری را نمی توان بر روی دیوار ها چسباند.

۴-بر روی دیوار هایی که دارای قوس و شکم زیادی هستند هم نمی توان کاغذ دیواری را چسباند. زیرا ایراد کار را به خوبی نشان می دهد. به همین خاطر باید زیر کار مناسبی برای چنین دیوار هایی انجام شود. اما اگر قوس و شکم دیوار کم باشد، می توانید مدل هایی از کاغذ دیواری را انتخاب کنید که عیب دیوار را با خطای دید بپوشاند.

نصب کاغذ دیواری :

بعد از آنکه کاغذ های یک دیوار را به صورت کامل برش زده و در کنار هم چیده شد، باید چسب آن را بسازید. برای ساختن چسب باید مقدار ۱۰۰ گرم پودر چسب را در نیم لیتر آب حل نمایید. البته برای تهیه یک چسب که به صورت یکنواخت باشد، بهتر است در هنگام اضافه کردن پودر به آب مرتبا” آن را بهم بزنید تا گلوله گلوله نشود. سپس با استفاده از قلم مو پشت کاغذ دیواری ها را چسب کاری کنید. فراموش نکنید که باید همه سطح کاغذ را به صورت مساوی چسب بزنید و از بالا به پایین بر روی دیوار بچسبانید. همان طور که می دانید قواره ای که برش زدید ۱۰ سانتی متر اضافه دارد و شما می توانید از بالا و پایین ۵ سانتی متر کامل بگیرید. 

در زمان چسباندن قواره اول بهتر است وقتی کار به نیمه رسید، به سراغ قواره دوم رفته و آن را بچسبانید. انجام این کار به شما کمک می کند تا قواره ها را راحت تر باهم تراز کنید. وقتی قواره دوم را به نیمه رسید و گل ها باهم جور شد، دوباره به سراغ قواره اول رفته  و نیمه باقی مانده را بچسبانید و این روش نصفه چسباندن را تا آخر دیوار ادامه دهید. نکته مهم در هنگام نصب این است که درز کاغذ دیواری باید به سمت نور تنظیم شود، تا کار نصب شما زیبا تر به نظر برسد.

بعد از اینکه کار چسباندن هر قواره به پایان رسید با استفاده از کاردک پلاستیکی روی کاغذ دیواری را به نرمی بکشید تا به خوبی به دیوار چسبانده شوند. در پایان که تمام قواره های یک سمت از دیوار را چسباندید، می توانید اضافه های بالا و پایین را توسط تیغ موکت بری بگیرید تا کار نصب به صورت تمیز نمایان شود.

یاد گرفتن قلق های نصب کاغذ دیواری :

۱-در زمان نصب کاغذ دیواری ممکن است برای شما مشکلاتی پیش بیاید که باید در رفع آنها تلاش کنید. برای مثال اگر در هنگام نصب کاغذ از وسط تا خورده و یا شکسته شد، نگران نشوید زیرا این ترک ها در زمان نصب بر روی دیوار با استفاده از کاردک پلاستیکی صاف شده و از بین می رود.

۲-مشکل دیگری که امکان دارد ایجاد شود، پیدا شدن حباب های ریز و درشت در زیر کار می باشد. شاید فکر کنید که با استفاده از کاردک یا دست کشیدن این حباب ها از بین می رود، اما بهتر است بدانید که این حباب ها دو تا سه روز بعد از نصب کاغذ دیواری خود به خود از بین می رود. البته شایان ذکر است که ایجاد این حباب ها در فصل سرما بیشتر رخ می دهد و به همین خاطر بهتر است در فصول گرم سال خانه تان را کاغذ دیواری نمایید.

۳-در هنگام تهیه چسب کاغذ دیواری یادتان باشد که باید به غلظت عسل یا رنگ برسید تا کیفیت آن از بین نرود.

۴-در صورتی که قصد دارید از کاغذ دیواری بر روی ستون یا دیوار های راه پله استفاده کنید، بهتر است به سراغ مدل های گل دار نروید. زیرا در مدل های گل دار، جور کردن گل هر قواره سخت بوده و در هنگام نصب دچار مشکل  می شوید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد