حساب حسابه

موضوعات حسابداری اقتصاد بورس اکسل مالیاتی علمی بهداشتی دین و زندگی و اطلاعات عمومی

حساب حسابه

موضوعات حسابداری اقتصاد بورس اکسل مالیاتی علمی بهداشتی دین و زندگی و اطلاعات عمومی

ثبت های حسابداری مربوط به ارزش افزوده

جهت انجام ثبت های حسابداری مربوط به ارزش افزوده، باید سرفصل های زیر ایجاد شود:

-سرفصل معین با عنوان “مالیات بر ارزش افزوده خرید”  در زیر سرفصل کل “سایر حساب های دریافتنی” جهت ثبت ارزش افزوده در زمان خرید (چون مبالغی که بابت خرید پرداخت می کنیم جز مطالبات ما می باشد)

– سرفصل معین “مالیات بر ارزش افزوده فروش” در زیر سرفصل کل “سایر حساب های پرداختنی” جهت ثبت ارزش افزوده در زمان فروش (چون مبالغی که بابت فروش دریافت می کنیم جز بدهی های ما می باشد)

یاد آور می شود می توان در طول سال از یکی از سرفصل های فوق (ترجیحا سرفصل مالیات بر ارزش افزوده فروش) نیز استفاده کرد و در پایان سال در صورت اختلاف با ماهیت حساب، مانده را به حساب دیگر منتقل کرد.

1

2

3

4

4

  1. در زمان محاسبه مقدار مالیات ارزش افزوده، فقط بهای کالا و خدمات بدون در نظر گرفتن مبلغ مالیات ارزش افزوده پرداخت شده در نظر گرفته می شود به عبارت دیگر مالیات پرداخت شده جز ارزش کالا محسوب نمی شود.
  2. مبلغ مالیات ارزش افزوده در تاریخ فروش و با نرخ همان سال محاسبه می شود حتی اگر خرید کالای مربوطه در دوره مالی قبل انجام شده باشد به عنوان مثال نرخ محاسبه ارزش افزوده کالایی که در سال ۱۳۹۳ با نرخ ارزش افزوده ۸% خریداری شده و در سال ۱۳۹۴ به فروش رسیده ۹% محاسبه می شود.
  3. برای داشتن جزئیات بیشتر در گزارشات می توان در زیر سرفصل معین “مالیات بر ارزش افزوده خرید” حساب های جز “مالیات بر ارزش افزوده خرید” و “عوارض خرید” را ایجاد و در زمان خرید کالا و یا دریافت خدمات، با توجه به میزان مالیات ارزش افزوده و یا عوارض خرید  آن ها را بدهکار نمود. در خصوص سرفصل معین “مالیات ارزش افزوده فروش” نیز می توان از سرفصل های جز “مالیات بر ارزش افزوده فروش” و “عوارض فروش” استفاده نمود.

منبع :hesabamooz

ورزش پشت میز کار


سوار کاری اداری

در این حرکت مرکز بدن و دست ها کار می کند درحالیکه پاهایتان را روی صندلی به حالت ضرب دری قرار داده اید روی صندلی بنشینید. سپس دست ها را روی دسته صندلی گذاشته، شکمتان را تو داده و چند اینچ از صندلی بلند شوید، در این حرکت ماهیچه های شکم و دست درگیر می شوند. 10 تا 20 ثانیه در این حالت بمانید. 30 ثانیه استراحت کنید. 5 بار این حرکت را تکرار کنید.

پایین آمدن ماهیچه سه سر Tricep Desk Dips

این حرکت برای قدرت بخشیدن به قسمت بالایی بدن است. خانم ها، این تمرین به پشت بازوهایتان کمک می کند. به لبه میز نزدیک شوید، کف دست ها را روی لبه میز در دو طرف آن قرار دهید. پاها را با هم نگه دارید، با کمک آرنج خم شوید و چند اینج به سمت پایین به خود شیب بدهید و دوباره به حالت اول برگردید. وقتی آرنج ها در زاویه 90 درجه هستند به خودتان شیب بدهید. این حرکت را 20 بار انجام دهید. برای اینکه کمی تغییر ایجاد کنید پاها را روی یک صندلی قرار دهید.

آزاد شدن درد مچ Carpal Tunnel Reliever

اگر این حرکت را هر روز تکرار کنید نباید به سندروم Carpal tunnel  دچار شوید. پشت میزتان بایستید، درحالیکه دست هایتان صاف است کف دست ها را روی میز بگذارید به شکی که انگشتانتان به سمت خودتان باشد.  به ارامی بدنتان را پایین تر بیاورید تا زمانی که احساس کشش کنید (نباید زیاده روی کنید). 15 ثانیه در این حالت بمانید. تا جایی که لازم است تکرار کنید.

پای چوبی  The Wooden Leg

برای قوی کردن قسمت پایینی بدن: روی صندلی بنشینید، یکی از پاهایتان را جلوی بدن مستقیم نگه دارید و دو ثانیه این حالت را حفظ کنید. سپس تا جایی که می توانید این پا را بالا ببرید و دوباره دو ثانیه نگه دارید. این حرکت را بر هر کدام از پاها 15 بار تکرار کنید.

کشش ستون فقرات  نشسته Sitting Spinal Stretch
این عمل هم انعطاف پذیری  و هم قدرت ماهیچه را بیشتر می کند. روی صندلی بنشینید و بازوهایتان را به سمت سقف بکشید. دست چپتان را روی میز گذاشته، پشت صندلی را با دست راست بگیرید و به سمت راست پیچ بخورید. 10 ثانیه نگه دارید. آزاد کنید و دوباره بازوها را به سمت سقف بکشید. این چرخش را در جهت دیگر تکرار کنید. 10 ثانیه نگه دارید.

چرخش شانه Shoulder Spin
یک حرکت خوب برای انعطاف پذیری: روی صندلی نشسته و دست چپ را به پشت خود برسانید، بین تیغه شانه و کف دست باید به سمت بیرون باشد. سپس دست راست را به سمت بالا سمت سقف بکشید، دست را به سمت پایین خم کرده و سعی کنید دست چپ را بگیرید. اگر دستها بهم برسد که عالیست: 10 ثانیه نگه دارید. اگر نرسید پیراهن خود را بگیرید و تمرین کنید. دست ها را عوض کرده و تکرار کنید.

کشش پاها به سمت بالا Feet-Up Hamstring Stretch
همسترینگ، پایین کمر و ماهیچه ها ساق پا را شل کنید، صندلی خود را از میر دور کنید و یک پایتان را روی میز بگذارید. (خانم ها وقتی دامن پوشیده اند این حرکت را انجام ندهند). پا را پیچ دهید و کمی به سمت پا خم شوید درحالیکه سعی می کنید کمر خود را صاف نگه دارید.  10 ثانیه نگه دارید. انگشتان پا را به سمت بیرون بدهید، خم شده و 5 ثانیه نگه دارید. پاها را جابجا کرده و تکرار کنید.

نشستن نامرئی روی صندلی Invisible Chair Sit
چمپاتمه زدن از روی صندلی یک ورزش کششی است. اگر تا جایی که بتوانید صندلی تان را پایین تر بیاورید این تمرین موثرتر است. جلوی صندلی خود بایستید و پاهایتان را باز کنید. دست ها را روی ران قرار داده و باسن خود را پایین کشیده تاحدی که فقط از روی صندلی بلند شوید. سپس تا جایی که امکان دارد به آرامی بنشینید. 20 بار تکرار کنید. برای سخت تر کردن حرکت دست ها را بالای سر بگیرید گویی که می خواهید یک توپ ساحلی را نگه دارید. اگر واقعا احساس یکنواختی می کنید این ورزش را روی یک پا امتحان کنید.

سر کار پری دریایی کوچک شوید The Little Mermaid at Work
این ورزش هم برای انعطاف پذیری و هم قدرت قسمت میانی بدن مناسب است. مستقیم روی صندلی بنشینید. مچ دست راست را بالای سر نگه داشته و با دست چپ آن را گرفته و بکشید. این کشش برای سمت راست بدنتان است. 20 ثانیه در این حالت بمانید. به حالت قبلی خود برگردید. همین حرکت را با دست مخالف انجام دهید. برای هر سمت 5 بار تکرار کنید.

شنای میز Desk Push Ups
این ورزش برای قدرت بخشیدن به قسمت بالایی بدن است. اندازه یک یارد یا بیشتر از میز خود دور شوید، درحالیکه پاهایتان کنار هم است. کف دست ها را روی لبه میز گذاشته و دست ها را  اندازه عرض شانه باز کنید. کمرتان را به سمت پایین سمت لبه میز بکشید، و بعد بالا بکشید. یادتان باشد کمر را قوس ندهید. 20 بار این حرکت را انجام دهید.

طرز صحیح نشستن روی صندلی

- اولین و مهمترین نکته‌ای که باید به آن توجه شود ارتفاع صندلی است. هنگامی که روی صندلی می‌نشینید ارتفاع آن باید در حدی باشد که وقتی کف پاها را روی زمین می‌گذارید، زانوها با کمر در یک راستا قرار گیرند و زانوها بالاتر از سطح ران‌ها یا پایین تر نباشند. در صورتیکه ارتفاع صندلی برای قد شما بلند است، یک زیرپایی پایین پای تان قرار دهید تا به وضعیت استاندارد برسید.

- بهتر است آرنج‌ها به بدن چسبیده و عمود بر میز قرار گیرند. اگر قرار است روی میز کار کنید بیشتر قسمت‌های ساعد را روی میز قرار دهید و آنها را درحالت موازی با زمین روی میز حفظ کنید.

- درد مچ و انگشتان یکی از مشکلاتی است که بیشتر کاربران کامپیوتر به دلیل طرز نشستن اشتباهی با آن روبه‌رو می‌شوند. به همین دلیل هنگام نشستن مچ دست های‌تان را در حالت صاف نگه دارید و سعی کنید مچ تان خم نشود. هنگام کار با موس به این نکته دقت کنید.

- به طرفین صندلی خم نشوید یا وزن تان را روی دسته‌ها نیندازید. وقتی روی صندلی می‌نشینید کمرتان باید کاملا صاف باشد. حواس‌تان باشد که هنگام تایپ کردن پشت تان خم نشود و قوز نکنید. این حالتی است که ممکن است هنگام نشستن پشت میز کامپیوتر پیش بیاید از همین امروز به آن توجه کنید.

- یکی دیگر از اصول نشستن صحیح به وضعیت گردن شما مربوط است. سر شما باید به گونه‌ای مقابل مانیتور باشد که صفحه مانتیور کمی پایین تر از سر قرار داشته باشد. با این حال نباید گردن تان را زیاد خم کنید.

هماهنگی سازمان امور مالیاتی کل کشور و اداره ثبت شرکتها

طبق ماده ۱۸۶ قانون مالیاتهای مستقیم ، سازمات امور مالیاتی کل کشور موظف شده اسامی اشخاصی را که بدهی مالیاتی آنها قطعی شده است را به همراه مشخصات آنان به اداره ثبت شرکتها اعلام کند. در مقابل این اداره موظف شده است که هرگونه ثبت شرکت یا ثبت عضویت در هیات مدیره شرکتی از سمت این اشخاص را منوط به اخذ مفاصاحساب مالیاتی از سازمان مالیاتی کند.

برهمین اساس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور طی اطلاعیه شماره ۲۷ مورخ ۲۷ فروردین سال ۱۳۹۶ ، اعلام کرده است که با توجه به این ماده و این موضوع که سازمان امور مالیاتی اقدام به ایجاد محدودیت جهت ثبت صورتجلسات اشخاص حقوقی مشمول نموده است، لازم است برای رفع اثر از محدودیت ایجاد شده ، به حوزه های اعلامی سازمان امور مالیاتی مراجعه کنند.

موارد مهم پلمپ دفاتر

حتی المقدور در ابتدای هرسال جهت دفاتر قانونی سال مالی بعد اقدام گردد.

با توجه به اینکه اثرات حقوقی تحریر دفاتر به تاریخ مابعد از پایان عملیات پلمب برمی گردد، لذا امکان پلمب به تاریخ های گذشته میسر نمیباشد.

آئین نامه ماده ۹۵ قانون مالیاتهای مستقیم در خصوص نحوه تحریر دفاتر و چگونگی حفظ و نگهداری آنها و تکالیف مربوطه  پیش بینی گردیده لذا توصیه می شود مراتب آن به دقت مطالعه شود.

هر شخصیت حقیقی و حقوقی امکان پلمب دفاتر به دفعات را در هر سال مالی با رعایت آئین نامه ماده ۹۵ ق .م .م دارد، با این توضیح که تعداد جلد پلمب شده به سازمان امور مالیاتی اطلاع داده شده و مراتب آن روی برچسب الصاقی دفاتر منعکس میگردد و تاریخ تحریر تراکنش های مالی اشخاص می بایست با تاریخ پلمب دفاتر مذکور همخوانی داشته باشد.

انجام امور پلمب دفاتر پس از ثبت درخواست الکترونیکی در سامانه جامع ثبت شرکتها به آدرس http://irsherkat.ssaa.ir صرفا از طریق مرکز استان واحد ثبتی شخصیت حقوقی یا حقیقی مربوطه با همکاری شرکت پست جمهوری اسلامی آن استان صورت می گیرد.

با توجه به اینکه پس از پایان عملیات پلمب ، دفاتر مذکور از طریق شرکت پست به آخرین آدرس اقامتگاه قانونی شخصیت حقوقی ارسال می گردد لذا مقتضی است که نسبت به بروزرسانی آدرس مذکور از طریق ارائه صورتجلسه متناسب اقدام گردد بدیهی است فراخوانی آدرس ثبت شده از سامانه جامع ثبت شرکتها مبنای آدرس ارسالی دفاتر پلمب شده خواهد بود.

با توجه به تکالیف قانونی مقرر در قانون مالیاتهای مستقیم اطلاعات پلمب دفاتر کلیه اشخاص ( حقیقی و حقوقی ) از طریق ارتباط الکترونیکی به سازمان امور مالیاتی ارسال می گردد.

در خصوص اشخاص حقوقی جدید التاسیس متقاضیان می بایست بلافاصله جهت سال مالی جاری و سال مالی بعد خود درخواست پلمب دفاتر را بصورت الکترونیکی تکمیل نمایند . بدیهی است هرگونه مسئولیت عدم پلمب دفاتر طبق قانون با مدیران آنها خواهند بود.