حساب حسابه

موضوعات حسابداری اقتصاد بورس اکسل مالیاتی علمی بهداشتی دین و زندگی و اطلاعات عمومی

حساب حسابه

موضوعات حسابداری اقتصاد بورس اکسل مالیاتی علمی بهداشتی دین و زندگی و اطلاعات عمومی

نکات مهم هنگام معامله ملک در بنگاه


قبل از انجام هر معامله ملکی به نکات مهم هنگام معامله ملک توجه نمایید و در حین معامله نیز بسیار هوشیار بوده و به صرف خرید و فروش راضی به پذیرش هر شرایطی نشوید:

۱- مطمئن شوید که بنگاه مورد نظر دارای مجوز از اتحادیه باشد به کاغذهای آرم دار و مهر بنگاه اطمینان نکنید و حتما درباره سابقه و مدت زمان حضور بنگاه در آن منطقه تحقیق نمایید به خصوص اگر زمین یا ملکی را در مناطق دور افتاده معامله می نمایید به این مورد توجه خاصی نشان دهید چه بسا بسیاری از ابهامات با سوال کوچکی حل شوند و از اتفاقات بزرگ پیشگیری نمایند.

۲- از حضور مالک، خریدار اصلی یا وکیل قانونی وی که وکالتنامه محضری دارد مطمئن شوید و با افرادی که وکالت شفاهی یا کتبی غیر رسمی دارند هرگز معامله ننمایید حتی اگر از سوی بنگاه معرفی شوند و کلیه مدارک ملک را در اختیار داشته باشند.

۳- اگر ملک مورد معامله بین چند نفر مشاع است یا خریداران چند نفرند از حضور همه آنها یا نماینده قانونی آنها اطمینان حاصل کنید و اجازه ندهید کسی به وکالت از دیگری که حضور ندارد معامله نماید.

۴- از معامله املاکی که مدارک آنها ناقص است یا قرار است در زمان خاصی پس از عقد قرار دارد قولنامه ای، بدست بنگاه برسد جدا خودداری فرمایید افراد سود جو می توانند با دلیل تراشی های گوناگون ملک را به چند نفر به همین طریق بفروشند و تنها از قولنامه های نوشته شده مبالغ کلان به جیب بزنند.

۵- حتی الامکان سعی کنید املاک مورد معامله سند دار باشند در شرایطی که ناچار به معامله املاک قولنامه ای هستید تمامی شرایط ملک را به دقت قید نموده و قبل از معامله از افراد ساکن در نزدیکی ملک راجع به صاحب ملک اطلاعات کامل کسب کنید.

۶- حتماً بررسی کنید که ملک در مالکیت صاحب ملک باشد و در رهن بانک یا در گرو کلانتری و دادگستری و سایر ارگانها و نهادها نباشد.

۷- اگر طی معامله اسنادی مانند چک و سفته و یا پول نقد نزد بنگاه به امانت گذاشته می شود به طور کامل در قرارداد ذکر شود و مدت زمان امانت و شرایط باز پس دهی نیز با آنچه شما پذیرفته اید مطابقت داشته باشد. بسیار دیده شده افراد موارد قرارداد را به دقت مطالعه ننموده اند و مجبور به بازپرداخت ضررهای کلان شده اند.

۸- از پذیرفتن قراردادهایی که در آینده مهر می شوند یا صحت مدارک طرف معامله تأیید نشده است جدا خودداری نمایید.

۹- از تمامی چک ها، سفته ها و اسنادی که در طی معامله بین طرفین رد و بدل می شوند کپی تهیه فرمایید. این مورد از اهمیت خاصی برخوردار است پس آن را جدی بگیرید.

۱۰- حتماً هنگام معامله دو نفر شاهد به همراه داشته باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد