موضوعات حسابداری اقتصاد بورس اکسل مالیاتی علمی بهداشتی دین و زندگی و اطلاعات عمومی
موضوعات حسابداری اقتصاد بورس اکسل مالیاتی علمی بهداشتی دین و زندگی و اطلاعات عمومی
در نظر داریم فرمی را برای تعداد زیادی از افراد چاپ کنیم راهکار چیست؟
فرض کنید فرمی داریم که در آن میخواهیم مشخصات تعداد زیادی از افراد رو چاپ کنیم مثلا
نام...............
نام خانوادگی ...................
ابتدا نیاز دارید که این مشخصات در یک فایل اکسل ذخیره گردد ، سپس در یک
فایل ورد این فرم را طراحی می کنید در فایل ورد از تب MAILINGS قسمت Start
Mail Merge از منوی کشویی ابزار Step by Step Mail Merge Wizard رو
انتخاب کنید پنجره ای در سمت چپ با نام Mail Merge باز می شود سپس از
پایین پنجره بخش Step1of6روی Next: Starting document کلیک کنید سپس روی
Next:select recipients مجدد کلیک کنید در مرحله سه در بالای پنجره زیر Use
an existing list روی Browseکلیک کنید سپس پنجره ای باز می شود به مسیری
که فایل اکسل را ذخیره کرده اید رفته و انتخاب و open را بزنید پنجره ای
به نام Select Table باز می شود که حاوی اسامی شیت های اکسل است ، شیت
حاوی اطلاعات را انتخاب و OK را بزنید پنجره ای به نام Mail Merge
Recipients باز می شود آنرا OK کنید حال در مرحله step 3 of 6 هستید روی
next:write your letter کلیک کنید در مرحله بعد بالای پنجره روی More
items کلیک کنید پنجره ای به نام insert merge fields باز می شود که حاوی
تیتر اطلاعات شماست حال آنرا بسته در فرم طراحی شده هر قسمتی که باید
اطلاعات وارد شود انتخاب کرده سپس پنجره مذکور را مجدد باز کنید و تیتر
مورد نظر را انتخاب و insert بزنید و مجدد بسته و برای هر قسمت از فرم که
باید پر شود این عمل را تکرار کنید حال به مرحله 5 بروید و سپس 6 بروید در
زیر قسمت merge روی print کلیک کنید اگر روی پنجره باز شده OK کنید فرم
مذکور به تعداد افرادی که مدنظر دارید پرینت می شود.
حسابدار
پنجشنبه 24 فروردینماه سال 1396 ساعت 11:54 ق.ظ