X
تبلیغات
رایتل

حتی المقدور در ابتدای هرسال جهت دفاتر قانونی سال مالی بعد اقدام گردد.

با توجه به اینکه اثرات حقوقی تحریر دفاتر به تاریخ مابعد از پایان عملیات پلمب برمی گردد، لذا امکان پلمب به تاریخ های گذشته میسر نمیباشد.

آئین نامه ماده ۹۵ قانون مالیاتهای مستقیم در خصوص نحوه تحریر دفاتر و چگونگی حفظ و نگهداری آنها و تکالیف مربوطه  پیش بینی گردیده لذا توصیه می شود مراتب آن به دقت مطالعه شود.

هر شخصیت حقیقی و حقوقی امکان پلمب دفاتر به دفعات را در هر سال مالی با رعایت آئین نامه ماده ۹۵ ق .م .م دارد، با این توضیح که تعداد جلد پلمب شده به سازمان امور مالیاتی اطلاع داده شده و مراتب آن روی برچسب الصاقی دفاتر منعکس میگردد و تاریخ تحریر تراکنش های مالی اشخاص می بایست با تاریخ پلمب دفاتر مذکور همخوانی داشته باشد.

انجام امور پلمب دفاتر پس از ثبت درخواست الکترونیکی در سامانه جامع ثبت شرکتها به آدرس http://irsherkat.ssaa.ir صرفا از طریق مرکز استان واحد ثبتی شخصیت حقوقی یا حقیقی مربوطه با همکاری شرکت پست جمهوری اسلامی آن استان صورت می گیرد.

با توجه به اینکه پس از پایان عملیات پلمب ، دفاتر مذکور از طریق شرکت پست به آخرین آدرس اقامتگاه قانونی شخصیت حقوقی ارسال می گردد لذا مقتضی است که نسبت به بروزرسانی آدرس مذکور از طریق ارائه صورتجلسه متناسب اقدام گردد بدیهی است فراخوانی آدرس ثبت شده از سامانه جامع ثبت شرکتها مبنای آدرس ارسالی دفاتر پلمب شده خواهد بود.

با توجه به تکالیف قانونی مقرر در قانون مالیاتهای مستقیم اطلاعات پلمب دفاتر کلیه اشخاص ( حقیقی و حقوقی ) از طریق ارتباط الکترونیکی به سازمان امور مالیاتی ارسال می گردد.

در خصوص اشخاص حقوقی جدید التاسیس متقاضیان می بایست بلافاصله جهت سال مالی جاری و سال مالی بعد خود درخواست پلمب دفاتر را بصورت الکترونیکی تکمیل نمایند . بدیهی است هرگونه مسئولیت عدم پلمب دفاتر طبق قانون با مدیران آنها خواهند بود.

نظرات (0)
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
نام :
پست الکترونیک :
وب/وبلاگ :
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد