حساب حسابه

موضوعات حسابداری اقتصاد بورس اکسل مالیاتی علمی بهداشتی دین و زندگی و اطلاعات عمومی

حساب حسابه

موضوعات حسابداری اقتصاد بورس اکسل مالیاتی علمی بهداشتی دین و زندگی و اطلاعات عمومی

ورزش پشت میز کار


سوار کاری اداری

در این حرکت مرکز بدن و دست ها کار می کند درحالیکه پاهایتان را روی صندلی به حالت ضرب دری قرار داده اید روی صندلی بنشینید. سپس دست ها را روی دسته صندلی گذاشته، شکمتان را تو داده و چند اینچ از صندلی بلند شوید، در این حرکت ماهیچه های شکم و دست درگیر می شوند. 10 تا 20 ثانیه در این حالت بمانید. 30 ثانیه استراحت کنید. 5 بار این حرکت را تکرار کنید.

پایین آمدن ماهیچه سه سر Tricep Desk Dips

این حرکت برای قدرت بخشیدن به قسمت بالایی بدن است. خانم ها، این تمرین به پشت بازوهایتان کمک می کند. به لبه میز نزدیک شوید، کف دست ها را روی لبه میز در دو طرف آن قرار دهید. پاها را با هم نگه دارید، با کمک آرنج خم شوید و چند اینج به سمت پایین به خود شیب بدهید و دوباره به حالت اول برگردید. وقتی آرنج ها در زاویه 90 درجه هستند به خودتان شیب بدهید. این حرکت را 20 بار انجام دهید. برای اینکه کمی تغییر ایجاد کنید پاها را روی یک صندلی قرار دهید.

آزاد شدن درد مچ Carpal Tunnel Reliever

اگر این حرکت را هر روز تکرار کنید نباید به سندروم Carpal tunnel  دچار شوید. پشت میزتان بایستید، درحالیکه دست هایتان صاف است کف دست ها را روی میز بگذارید به شکی که انگشتانتان به سمت خودتان باشد.  به ارامی بدنتان را پایین تر بیاورید تا زمانی که احساس کشش کنید (نباید زیاده روی کنید). 15 ثانیه در این حالت بمانید. تا جایی که لازم است تکرار کنید.

پای چوبی  The Wooden Leg

برای قوی کردن قسمت پایینی بدن: روی صندلی بنشینید، یکی از پاهایتان را جلوی بدن مستقیم نگه دارید و دو ثانیه این حالت را حفظ کنید. سپس تا جایی که می توانید این پا را بالا ببرید و دوباره دو ثانیه نگه دارید. این حرکت را بر هر کدام از پاها 15 بار تکرار کنید.

کشش ستون فقرات  نشسته Sitting Spinal Stretch
این عمل هم انعطاف پذیری  و هم قدرت ماهیچه را بیشتر می کند. روی صندلی بنشینید و بازوهایتان را به سمت سقف بکشید. دست چپتان را روی میز گذاشته، پشت صندلی را با دست راست بگیرید و به سمت راست پیچ بخورید. 10 ثانیه نگه دارید. آزاد کنید و دوباره بازوها را به سمت سقف بکشید. این چرخش را در جهت دیگر تکرار کنید. 10 ثانیه نگه دارید.

چرخش شانه Shoulder Spin
یک حرکت خوب برای انعطاف پذیری: روی صندلی نشسته و دست چپ را به پشت خود برسانید، بین تیغه شانه و کف دست باید به سمت بیرون باشد. سپس دست راست را به سمت بالا سمت سقف بکشید، دست را به سمت پایین خم کرده و سعی کنید دست چپ را بگیرید. اگر دستها بهم برسد که عالیست: 10 ثانیه نگه دارید. اگر نرسید پیراهن خود را بگیرید و تمرین کنید. دست ها را عوض کرده و تکرار کنید.

کشش پاها به سمت بالا Feet-Up Hamstring Stretch
همسترینگ، پایین کمر و ماهیچه ها ساق پا را شل کنید، صندلی خود را از میر دور کنید و یک پایتان را روی میز بگذارید. (خانم ها وقتی دامن پوشیده اند این حرکت را انجام ندهند). پا را پیچ دهید و کمی به سمت پا خم شوید درحالیکه سعی می کنید کمر خود را صاف نگه دارید.  10 ثانیه نگه دارید. انگشتان پا را به سمت بیرون بدهید، خم شده و 5 ثانیه نگه دارید. پاها را جابجا کرده و تکرار کنید.

نشستن نامرئی روی صندلی Invisible Chair Sit
چمپاتمه زدن از روی صندلی یک ورزش کششی است. اگر تا جایی که بتوانید صندلی تان را پایین تر بیاورید این تمرین موثرتر است. جلوی صندلی خود بایستید و پاهایتان را باز کنید. دست ها را روی ران قرار داده و باسن خود را پایین کشیده تاحدی که فقط از روی صندلی بلند شوید. سپس تا جایی که امکان دارد به آرامی بنشینید. 20 بار تکرار کنید. برای سخت تر کردن حرکت دست ها را بالای سر بگیرید گویی که می خواهید یک توپ ساحلی را نگه دارید. اگر واقعا احساس یکنواختی می کنید این ورزش را روی یک پا امتحان کنید.

سر کار پری دریایی کوچک شوید The Little Mermaid at Work
این ورزش هم برای انعطاف پذیری و هم قدرت قسمت میانی بدن مناسب است. مستقیم روی صندلی بنشینید. مچ دست راست را بالای سر نگه داشته و با دست چپ آن را گرفته و بکشید. این کشش برای سمت راست بدنتان است. 20 ثانیه در این حالت بمانید. به حالت قبلی خود برگردید. همین حرکت را با دست مخالف انجام دهید. برای هر سمت 5 بار تکرار کنید.

شنای میز Desk Push Ups
این ورزش برای قدرت بخشیدن به قسمت بالایی بدن است. اندازه یک یارد یا بیشتر از میز خود دور شوید، درحالیکه پاهایتان کنار هم است. کف دست ها را روی لبه میز گذاشته و دست ها را  اندازه عرض شانه باز کنید. کمرتان را به سمت پایین سمت لبه میز بکشید، و بعد بالا بکشید. یادتان باشد کمر را قوس ندهید. 20 بار این حرکت را انجام دهید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد