حساب حسابه

موضوعات حسابداری اقتصاد بورس اکسل مالیاتی علمی بهداشتی دین و زندگی و اطلاعات عمومی

حساب حسابه

موضوعات حسابداری اقتصاد بورس اکسل مالیاتی علمی بهداشتی دین و زندگی و اطلاعات عمومی

طریقه اضافه کردن موضوعی به قرارداد (اجاره نامه ، رهن، پیش فروش ، مبایعه نامه)


 
متمم قرارداد :

بعد از اینکه قرارداد منعقد شد ما می توانیم بوسیله متمم قرارداد مواردی به قرارداد اولیه اضافه یا اصلاح کنیم متمم قرارداد هم می تواند شامل موارد اصلاحیه قرارداد هم شامل الحاقیه قرارداد شود .
بدین طریق که می توانیم بوسیله متمم موادی به قرارداد اولیه اضافه یا مواد قبلی را اصلاح کنیم .
متمم قرارداد تعهدات جدیدی ایجاد می کند .
پس نیاز است در متن پایانی متمم عبارت ( سایر موارد و مواد قرارداد قبلی همچنان به قوت خود باقی است و اعتبار دارد ) اضافه شود که در آینده مشکلاتی در قرارداد اولیه پیش نیاید .
این متن را نیز می توانید در پایان اصلاحیه و الحاقیه نیز اضافه کنید .

متمم قرارداد بدرد زمانی میخوردکه شما قصد دارید مواد و توضیحات زیادی  به قرارداد اولیه اضافه کنید . البته محدودیتی ندارد برای اضافه کردن متمم . ولی بهتر از در موارد کمتر از الحاقیه استفاده کنید .

صورتجلسه :

صورتجلسه همانطور که از اسمش پیداست صورتی از جلسه است
. بدین معنی که شما وقتی با اشخاصی راجع به مسئله ای مذاکره میکنید بعد از پایان مذاکره نتیجه مذاکرات و قرار مدارهایی که گذاشته میشود را میتوانید در روی برگه ای بنویسید که در عنوان آن از عبارت صورتجلسه استفاده شده است .
صورتجلسات در امور دادگستری و دستگاه قضایی و کلانتری کاربردهای زیادی دارند . صورتجلسه می تواند مقدمه ای برای تنظیم سایر اوراق مانند الحاقیه و اصلاحیه و متمم قرارداد مورد استفاده باشد .
بدین ترتیب که قبل از تنظیم متمم قرارداد یا الحاقیه اول دو طرف مذاکره میکنند و هر یک نظر خود را مطرح میکند و مواردی که لازم است در قراردادی ذکر شود یا راجع به آن تصمیم گیری شود را اول در برگه ای به عنوان صورتجلسه مینویسن و همگی کسانی که در آن مجلس حضور دارند برگه را امضا میکنند و بعد از آن برگه برای تنظیم قرارداد های بعدی می توان استفاده نمود.

مثلا ما اول صورتجلسه را مینویسیم ؛ شرایطس که قراره در متمم یا الحاقیه اضافه بشه بعد از اینکه تمام بحث ها و حرفها تمام شد اون رو روی برگه مینویسیم و وقتی افراد آن را امضا کردن سر حوصله و فرصت مناسب اقدام به نوشتن شرایط و مذاکرات در متمم قرارداد می کنیم و وقتی متمم را حاضر کردیم دوباره کسانیکه که لازم است آن را امضاء میکنند.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد