حساب حسابه

موضوعات حسابداری اقتصاد بورس اکسل مالیاتی علمی بهداشتی دین و زندگی و اطلاعات عمومی

حساب حسابه

موضوعات حسابداری اقتصاد بورس اکسل مالیاتی علمی بهداشتی دین و زندگی و اطلاعات عمومی

طرز تهیه روغن زرد

روغـن زرد یکی از فرآورده‌های حیوانی است، که از شیر گاو یا گوسفند تهیه می‌شود به این ترتیب که پس از تهیه کره از ماستی که از شیر تازه بدست آمده , این کره را می‌جوشانند تا آب و دوغ موجود در کره به کلی از بین برود و تبخیر شود که ماحصل کار روغنی است خوش عطر و به رنگ زرد. مهم‌ترین نکته در تهیه روغن زرد استفاده از کره محلی مرغوب و تازه است.

مواد لازم :

کره محلی  ۱.۵ کیلوگرم
آب  نصف استکان
نمک  نصف قاشق چایخوری
آرد سفید  یک قاشق غذاخوری

دستور تهیه :

درون ظرفی سه الی چهار برابر بزرگ‌تر از مقدار مواد اولیه، کره را بریزید و روی حرارت ملایم شعله گاز قرار دهید (انتخاب ظرف بزرگ‌تر باعث جلوگیری از سر رفتن کف کره هنگام ذوب شدن می‌کند).  نصف قاشق چایخوری نمک و نصف استکان آب به کره اضافه کنید و صبر کنید تا کره به کلی از حالت انجماد به حالت مایع درآید. دقایقی بعد کره آب شده و به دمایی مناسب جهت تبخیر دوغ ناچیز باقی مانده در کره و آب آن می‌رسد. حالا کم کم مقدار یک قاشق غذاخوری آرد را درون مایع ریخته و به آرامی هم بزنید تا در آن حل شود و سعی کنید مداوم هم بزنید تا آرد گلوله گلوله نشود. . آرد باعث می‌شود که دوغ موجود در کره جذب آن شده و ته‌نشین شود. بعد از این کار باید تا پایان کار مرتب محتویات ظرف را هم بزنید به دو دلیل : اول اینکه آرد بعد از چند لحظه ته‌نشین می‌شود و چون در تماس بیشتری با حرارت ظرف است، در نتیجه ظرف ته می‌گیرد و می‌سوزد. دوم اینکه بعد از حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه که روغن می‌جوشد، دمای آن به حدود ۹۰ الی ۱۰۰ درجه سانتیگراد می‌رسد که آب درون آن به سرعت شروع  به تبخیر شدن می‌نماید و به اصطلاح ظرف سر می‌رود و روغن به صورت کف از ظرف خارج شده و می‌ریزد که در این حالت باید تندتر ظرف را هم زد و بزرگ بودن ظرف اینجا باعث جلوگیری از ریختن کف روغن به بیرون از ظرف می‌شود. برای بهتر شدن عملکرد و کمتر شدن کف بهتر از مقداری روغن را با ملاقه یا هر وسیله دیگر که هم می‌زنید از ارتفاع بالاتری در حدود ۱۰ الی ۲۰ سانت بالاتر از سطح مایع درون ظرف بریزید تا کف‌ها بهتر بخوابد. به محض اینکه کف‌ها کاملا از بین رفت و ماده موجود به رنگ زرد شفاف درآمد، بلافاصله ظرف را از روی شعله بردارید و بگذارید به آرامی سرد شود. در صورتیکه کمی در این مرحله تعلل کنید احتمال سوختن روغن زیاد است. بعد از اینکه روغن سرد شد آن را از یه پارچه نازک رد کنید تا مواد ته‌نشین شده آن درون ظرف نریزد و روغن آن را درون یک ظرف شیشه‌ای بریزد و بگذارید تا کاملا سرد و جامد شود و در یک مکان خنک نه خیلی سرد همانند یخچال، نگهداری کنید.

نکات :

روغن زرد را به اندازه مصرف کوتاه مدت خود آماده نمایید، چرا که نگهداری طولانی مدت آن باعث تغییر در طعم و بوی آن می‌گردد.
کره مورد استفاده باید کره محلی گاوی باشد و اگر کره دوغی باشد، بهتر است.
هنگام استفاده از این روغن به منظور تف دادن یا سرخ کردن می‌بایست شعله گاز کم و حرارت ملایم باشد.
برای تهیه روغن زرد از کره گاوی محلی تنها بدون اضافه کردن آرد و آب هم می‌توان استفاده کرد. در این حالت تهیه روغن زرد نیاز به زمان و تبهر بیشتری دارد.

مراحل ساختمان سازی


01-تهیه زمین
02-تهیه نقشه های واقعی معماری توسط دفاتر طراحی معماری ( نقشه های واقعی اجرایی ساختمان شامل دفترچه نقشه های معماری و دفترچه نقشه تاسیسات برق ومکانیک)
03-انعقاد قرارداد وکالت اجرای کارهای شهرداری و نظام مهندسی واخذ پروانه و عدم خلافی ها وپایانکارها با دفترفنی مهندسی
04-انعقاد قرارداد با دفتر مهندسی جهت تهیه نقشه های شهرداری ونظام مهندسی
05-تهیه نقشه های واقعی اجرایی سازه توسط دفتر فنی مهندسی
06-تهیه نقشه سازه نگهبان توسط دفترفنی مهندسی
07-انعقاد قرارداد وکالت  اجرای کارهای اداری شامل آب وبرق و گاز و مخابرات و تامین اجتماعی و مپ با دفتر فنی مهندسی
08-اخذ پروانه ساختمان
09-بیمه نمودن کارگاه ساختمانی
10-تخریب ساختمان قدیمی
11- استقرار نگهبان و تجهیز کارگاه
12- گود برداری
13-اجرای سازه نگهبان
14-بتون مگر و قالب چینی
15-آرماتوربندی  فونداسیون
16-بتون ریزی  فونداسیون
17-اجرای سازه فلزی ( جوشکاری اسکلت )
18-قالب بندی طبقات
19-بتون ریزی طبقات
20-تیغه چینی
21-خاک گچ
22-لوله کشی آب و فاضلاب
23-عقد قرارداد اطفاء و اعلام حریق  و آتش نشانی با دفاترخدمات آتش نشانی به همراه تائیدیه دفتر فنی مهندسی
24-اجرای گازکشی واحدها
25-برق کشی توکار
26-اجرای واحد نمونه
27-رابیتس بندی ( دو گروه – یک گروه مشاعات و یک گروه داخل واحدها )
28-کوم پنجره های نما و دربهای آلومینیومی
29-کوم دربهای فلزی و دربهای انباری
30-جوشکاری خرپشته و دوربام
31-اخذ پایان کار سفتکاری
32-جوشکاری موقت دورراه پله وآسانسور
33-اجرای نما ( نمای اصلی وفرعی یک گروه و سایرمشاعات یک گروه دیگر- ابتدا نمای اصلی وسپس سایر نماها اجراگردد)
34-عقد قرارداد آسانسور با تائیدیه استاندارد
35-حفر چاه آب باران
36-شیب بندی بام وایزوگام اولیه
37-ایزوگام سرویسها
38-اخذ انشعابات آب وفاضلاب ( به تعداد واحدها و یکعدد عمومی )
39-اخذ انشعابات برق (به تعداد واحدها و یکعدد عمومی )
40-حفر چاه ارت با تائیدیه شرکت برق
41-کاشی کاری
42-آماده سازی کف واحدها
43-سرامیک کاری
44-گچ کاری (گروه ها به تعداد واحدهای هرطبقه باشد)
45-کوم دربهای ورودی واحدها یا نصب درب ضد سرقت
46پنجره های نما و دربهای آلومینیومی
47-ایزوگام بام
48-کوپل نورگیر برای خرپشته
49-دربهای چوبی واحدها
50-کمدها و اشکافهای واحدها
51-کابینت و دکور
52سنگ کاری پله
53-جوشکاری نرده پله
54-موزائیک پیلوت و حیاط
55-سنگ کاری حیاط
56-نقاشی و کاغذ دیواری
57-نصب شیشه پنجره ها ودربها
58-خرید و نصب شیرآلات و لوازم سرویسهای بهداشتی از نمایندگی ( حتما از لوله کش آب جدا گردد)
59-نصبیجات  برق
60-خرید و نصب پکیج و رادیاتور از نمایندگی ( حتما از لوله کش آب جداگردد)
61-نصب آسانسور
62-نصب درب حیاط و پارکینگ
63-تهیه نقشه ازبیلت فقط توسط مهندس مجری ذیصلاح
64-آزادسازی سهمیه مهندس مجری ذیصلاح
65-اخذ تائیدیه و انشعابات  گاز
66-اخذ تائیدیه آتش نشانی توسط دفتر فنی مهندسی
67-پایان کار بهره برداری
68-انعقاد قرارداد و کالت  اجرای کارهای ثبت اسناد و تفکیک سند واحدها
69-فروش واحدها

مراحل گرفتن پروانه ساختمان


۱- در مرحله اول، مالک یا وکیل ملک (فرد دارای وکالت از طرف مالک یا مالکین) با ارائه مدارک زیر درخواست پروانه خود را در دفاتر خدمات الکترونیک شهر ثبت می‌ کند :

اصل و کپی سند یا سندهای ملک، حضور همه مالکین یا یک نفر دارای وکالت از سایرین، کارت شناسایی (کارت ملی)، برگه تسویه‌حساب عوارض نوسازی شهرداری سال‌های گذشته و سال جاری


۲- در مرحله قبل پرونده تشکیل شده و پس از تشکیل، می ‌بایست بازدید صورت گیرد. در بازدید موارد مانند ابعاد ملک، عرض خیابان، بنای موجود، موقعیت مجاورین در صورت داشتن مواردی از قبیل پخ در بنا  تعیین و گزارش می ‌شود.


۳- دستور نقشه طی یک اتوماسیون اداری برای ملک موردنظر صادر شده و اطلاعاتی از قبیل ابعاد باقی ‌مانده ملک پس از اصلاحی‌ های موردنظر شهرداری، مساحت پس از اصلاحی، تعداد طبقات و سطح اشغال هر طبقه در دستور نقشه ذکر می‌ شود. معمولاً طبق پهنه‌ای که ملک در آن واقع‌شده، متراژ سند (نه متراژ وضع موجود زمین) و عرض‌ گذر، حجم ساختمان شامل تعداد طبقات و سطح اشغال آن ‌ها تعیین می ‌گردد.


۴- در این مرحله نقشه معماری بر اساس ضوابط مورد عمل شهرداری و دستور نقشه صادرشده برای ملک طراحی می ‌گردد. مهم‌ ترین مرحله در مراحل صدور پروانه، طراحی نقشه معماری است تا حداکثر توانایی طرح به لحاظ متراژ، تعداد پارکینگ و کیفیت فضاها ارائه شود.


۵- پس از رفع ایرادات ضوابطی عنوان ‌شده از سوی دفاتر خدمات الکترونیک و نهایی شدن نقشه معماری، از سوی واحد صدور پروانه هر منطقه عوارض تراکم شهرداری بر اساس متراژهای موجود در هر طبقه و نوع کاربری آن، محاسبه و تعیین می‌ گردد.


۶- بعد از گرفتن تأییدیه اداره درآمد منطقه شهرداری مبنی بر پرداخت و تسویه عوارض متعلقه، پروژه به مرحله پیش ‌نویس پروانه می ‌آید. در صورت لزوم (ساختمان بیش از ۵ طبقه) گزارش آزمایش مکانیک خاک در این مرحله و هم‌ زمان با تهیه نقشه‌های سازه، برق و مکانیک تهیه و از سازمان نظام‌ مهندسی تأییدیه گرفته می شود. 


۷- درخواست تعیین ناظر در دفاتر خدمات ثبت و پس از عقد قرارداد با ناظر یا ناظرین باید برگه‌ های سهمیه آن ‌ها به انضمام قرارداد فی ‌مابین را به‌ عنوان ملاک تکمیلی پیش‌ نویس پروانه به دفتر خدمات الکترونیک تحویل داد به ‌علاوه برگه تعهد رعایت اصلاحی، تعهد اخذ تأییدیه نما و … نیز ازجمله مدارک پیش‌ نویس است که باید صرفاً توسط مالک (نه وکیل) تهیه شود.

-پرونده‌هایی که متراژ زیر بنایی آن‌ ها بیش از ۲۰۰۰ مترمربع باشد مشمول اجرای ماده ۳۳ نظام‌ مهندسی ساختمان می شوند. این یعنی نقشه‌های چهار رشته معماری، سازه، برق و مکانیک می بایست به‌صورت اجرایی با داشتن تمامی جزئیات (اصطلاحاً نقشه‌های فاز ۲) ترسیم ‌شده و از سوی سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان مورد تائید قرار گیرند. این پروسه زمان بر بوده و ممکن است چندین بار نقشه ‌ها دچار اصلاح شوند. توصیه بر این است که در نقشه‌های اولیه (فاز یک) چنین پروژه ‌هایی الزامات و ضوابط نظام‌ مهندسی در نظر گرفته شود تا در صورت تبدیل نقشه‌ ها به فاز ۲ اصلاحات کمتر بوده و در زمان صرفه‌ جویی گردد.


۸- مدارک پیش ‌نویس پروانه که باید توسط مالک تهیه و به دفتر خدمات الکترونیک ارائه شود شامل موارد زیر می‌ باشد :

نقشه ‌های سازه و تأسیسات برق و مکانیک به همراه برگه های سهمیه خدمات مهندسی (اصطلاحاً برگه سبز چهار رشته) ممهور به مهر مهندسین محاسب، قرارداد مالک و ناظر و برگه سهمیه ناظر، برگ تعهد رعایت اصلاحی، برگ تعهد تائید نما، فایل‌های نقشه های سازه، برق و مکانیک، چک لیست ‌های مرتبط نظیر مبحث ۱۹، مبحث ۶ و بارگذاری، زلزله و غیره، برگه تعهد مشاور ژئوتکنیک و برگه تأییدیه گزارش خاک و چند مورد دیگر که بسته به پروژه‌های خاص ممکن است لازم شود.


۹- پس از تائید نقشه ‌های چهار رشته پروسه اخذ تأییدیه ‌های دفتر خدمات الکترونیک، طرح تفصیلی و بر و کف،رئیس صدور پروانه، معاون شهرسازی و معماری و نهایتاً تأییدیه شهردار به‌صورت سیستمی انجام و پروانه ساختمان چاپ می شود.

ممکن است در مرحله اولیه و پس از صدور دستور نقشه، به دلایلی نظیر تعیین کد صفر ملک، عرض بیشتر در ورودی و از این قبیل نیاز به اخذ نظر شورای معماری هر منطقه بوده و حقوق ملک تثبیت شود.


۱۰- نکته آخر اینکه زمان اعتبار پروانه ساختمان ۲ سال از تاریخ صدور است که تا ۲ سال دیگر هم قابل تمدید خواهد بود. مهلت اتمام عملیات ساختمانی هم برحسب متراژ و تعداد طبقات جدولی دارد . به‌عنوان یک معیار کلی حدود ۴ سال در نظر گرفته می شود. ممکن است در حین ساخت به دلایل مختلف نقشه معماری اولیه تغییر کند. در این صورت مراحل مشابهی نظیر صدور پروانه اولیه اما به‌عنوان پروانه تغییر نقشه با تشکیل پرونده در دفتر خدمات الکترونیک مربوطه طی می‌شود و پروانه جدیدی صادر می‌گردد. در حین اجرا ممکن است مازاد بر متراژ پروانه، اضافه بنا داشته باشیم. در این صورت مراحل گواهی عدم خلاف طی می ‌شود و در صورت عدم تجاوز از مقادیر مجاز خلاف عوارض معادل آن اخذ و گواهی عدم خلاف آن صادر می ‌شود. در غیر این صورت در کمیسیون ماده ۱۰۰ مطرح و معمولاً رای به تخریب داده می‌ شود.

عادتهای سالم

دوش آب سرد بگیرید

دوش آب سرد موجب تبدیل «چربی سفیدِ» ذخیره کننده انرژی به «چربی قهوه‌ایِ» انرژی سوز می‌شود.

به خودتان خواب بدهکار نباشید

کم خوابی‌ها به مرور زمان موجب اختلالات متابولیک می‌شوند که یکی از مهمترین آنها دیابت نوع دوم است.

یبوست را درمان کنید

دفع آسان در هنگام صبح روشی موثر برای بهبود سلامتی است. یبوست و مشکلات پس از آن از جمله هموروئید، درد و خونریزی همگی آزار دهنده هستند اما علاوه بر اینها یبوست مزمن با افزایش خطر ابتلا به سرطان روده مرتبط است. مصرف آب و مایعات کافی و ورزش منظم به پیشگیری از یبوست کمک می‌کند.

آزمایش خون منظم

افزایش کلسترول بد یکی از عوامل خطرزای اصلی در بروز بیماری‌های قلبی – عروقی است. اطلاع از سطح چربی بدن به کمک آزمایش خون به شما انگیزه می‌دهد که با ورزش و رژیم غذایی خطر ابتلا به این بیماری‌ را تا حد قابل توجهی کاهش دهید.

بیشتر قهوه بنوشید

نوشیدن بیشتر قهوه تا چهار فنجان در روز در افراد سالم خطر مرگ ناشی از مشکلاتی چون بیماری قلبی، سرطان، سکته، دیابت و بیماری کلیوی را کاهش می‌دهد.

روزه داری را تمرین کنید

روزه داری برای سلامتی مفید است و خطر بیماری عروق کرونری و دیابت را کاهش می‌دهد و همچنین تغییرات چشمگیر در سطح کلسترول خون ایجاد می‌کند.

تخم مرغ را فراموش نکنید

اگرچه تصور می‌شود که تخم مرغ می‌تواند باعث افزایش کلسترول شود اما اکنون شواهد رسمی در انجمن قلب انگلیس نشان می‌دهد مصرف یک عدد تخم مرغ روزانه در افراد سالم خطر بیماری قلبی را افزایش نمی‌دهد و در واقع می‌تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد.

عاشورا

الْسَلاٰمُ عَلَیْکَ یَا أبا عَبْدِ اللهِ
وعلَى الأرواحِ الّتی حَلّتْ بِفِنائِکَ ،
 عَلَیْکَ مِنِّی سَلامُ اللهِ أبَداً مَا بَقِیتُ وَبَقِیَ اللیْلُ وَالنَّهارُ ،
 وَلا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ العَهْدِ مِنِّی لِزِیَارَتِکُمْ ،

السَّلام عَلَى الحُسَیْن ،
وَعَلَى عَلیِّ بْنِ الحُسَیْنِ ،
وَعَلَى أوْلادِ الحُسَیْنِ ،
وَعَلَى أصْحابِ الحُسَینِ.