حساب حسابه

موضوعات حسابداری اقتصاد بورس اکسل مالیاتی علمی بهداشتی دین و زندگی و اطلاعات عمومی

حساب حسابه

موضوعات حسابداری اقتصاد بورس اکسل مالیاتی علمی بهداشتی دین و زندگی و اطلاعات عمومی

ارسال لیست بیمه تامین اجتماعی از طریق اینترنت

ارسال لیست بیمه تامین اجتماعی از طریق اینترنت و همچنین دریافت فیش حق بیمه

کارفرمایان و بیمه شدگان محترم می‌توانند نرم افزار(برنامه) لیست بیمه (نسخه ۲٫۷) را از اینجا دانلود کنند و بر روی کامپیوتر/سیستم خود نصب نمایند و مراحل زیر را جهت تهیه لیست انجام دهند:

سیستم تهیه و ارسال لیست بیمه

• ثبت اطلاعات و مشخصات کارگاه
• ثبت اطلاعات پرسنل
• از منوی عملیات ایجاد لیست ماهیانه
• ثبت ریزکارکرد
• تهیه دیسکت
جهت آموزش تصویری و مرحله به مرحله نرم افزار(برنامه) لیست بیمه تامین اجتماعی می‌توانید اینجا کلیک نمایید و آموزش‌های گام به گام را مشاهده نمایید.

ارسال اینترنتی لیست بیمه

در صورتی که لیست بیمه ماهیانه خود را بصورت حضوری به شعبه تامین اجتماعی و کارگزار‌ها ارائه می‌کنید کافی است دو فایلی که توسط نرم افزار ایجاد شده را بر روی سی دی یا دی وی دی رایت کرده و به شعبه مربوطه تسلیم کنید و فیش حق بیمه خود را اخذ نمایید.

و در صورتی که رمز ارسال لیست اینترنتی را دریافت کرده اید، بعد از تهیه دیسکت توسط نرم افزار(برنامه)، مراحل زیر را انجام دهید:

تنظیم و ارسال لیست بیمه از طریق اینترنت

  1. به آدرس اینترنتی https://samt.tamin.ir مراجعه نمایید.
تنظیم و ارسال لیست بیمه از طریق اینترنت

شماره یا کد ملی کارفرما یا نماینده را در بخش (فیلد) نام کاربری و رمز عبور که شامل عدد و حروف است را ثبت نمایید.
به موارد زیر توجه فرمایید:
حتما کلید CAPS LOCK روشن باشد. جهت روشن کردن CAPS LOCK کلید آن را فشار دهید.

صفحه کلید حتما بصورت انگلیسی (EN) باشد. جهت تغییر زبان از کلید shift+alt استفاده نمایید.

اگر پس از این مرحله با صفحه پایین جهت تغییر رمز مواجه شدید طبق دستورالعمل زیر اقدام کنید:

ورود به سیستم لیست بیمه تامین اجتماعی

الف) در سطر کلمه عبور قدیم، رمز اینترنتی چاپ شده را ثبت نمایید.
ب) در سطر کلمه عبور جدید، رمز مورد نظرتان را وارد نمایید. (جهت تقویت رمز، می‌توانید از ترکیب عدد و حروف استفاده نمایید.)

ج) در سطر نام کلمه عبور جدید، رمز مورد نظرتان را مجددا ثبت کنید و در نهایت بر روی گزینه “تغییر کلمه عبور” کلیک نمایید.

  1. از منوی عملیات لیست بیمه، گزینه بارگذاری لیست بیمه را انتخاب نمایید.

بارگزاری لیست بیمه

  1. در صفحه‌ای که مشاهده می‌کنید نام و کد کارگاه و شعبه مورد نظر را مشاهده خواهید کرد. فایل DSKKAR00.dbf را برای اطلاعات ماهیانه کارگاه‌تان و فایل DSKWOR00.dbf را برای اطلاعات ماهیانه بیمه شدگان (پرسنل بیمه شده) انتخاب کنید و بر روی کلید بارگذاری کلیک نمایید.

تنظیم لیست بیمه تامین اجتماعی

۵٫ صفحه‌ای پیش روی شما قرار می‌گیرد که شامل اطلاعات کارگاه، اطلاعات کارفرما، دستمزد، مبلغ حق بیمه، شماره لیست و غیره است. اگر از اطلاعات لیست بیمه را تایید می‌کنید بر روی گزینه ارسال به شعبه کلیک کرده، پیغامی که نمایش داده می‌شود را تایید نموده و جهت پردازش اطلاعات اندکی صبر کنید.

ارسال لیست بیمه

  1. از منوی عملیات لیست بیمه، گزینه “مشاهده فهرست لیست‌ها” را انتخاب نمایید.

لیست بیمه

  1. در صفحه‌ای که مشاهده می‌کنید اگر وضعیت درخواست در حالت تایید نهایی بود در بخش انتهای جدول روی علامت ذره بین کلیک کنید.

لیست بیمه

  1. مشخصات لیست برای شما قابل مشاهده است و در پایین مشخصات گزینه دریافت برگ پرداخت را انتخاب کنید. اندکی به بخش پایین صفحه بروید. برگ پرداخت مربوط به لیست ارسالی را مشاهده خواهید نمود. با کلیک بر نسخه چاپی آن را انتخاب کنید. برگ پرداخت (فیش حق بیمه) در فرمت فایل pdf قابل دانلود است. در این مرحله می‌توانید فایل مربوطه را پرینت بگیرید و حتما شناسه پرداخت را یادداشت نموده و بصورت غیر حضوری از طریق بانک مربوطه، حق بیمه خود را پرداخت کنید.

مشاهده اطلاعات لیست بیمه تامین اجتماعی

لیست بیمه

فرایند به پایان رسیده است و می‌توانید مرورگر خود را ببندید.

نکات مهم ارسال لیست بیمه از طریق اینترنت:

  • همواره به گزینه وضعیت درخواست توجه داشته باشید. وضعیت درخواست، پیگیری شما را تسهیل خواهد کرد و شامل ۵  وضعیت است:
  • وضعیت غیرقابل ارسال (به رنگ قرمز):لیست بیمه دارای خطا است. معمولا کد کارگاه اشتباه وارد شده است. لیست بیمه را حذف کنید و مجددا اقدام نمایید.

خطاهای سایت شامل دو مدل خطاست :

  1. بازدارنده   ۲٫ هشدار

خطاهای بازدارنده اجازه ارسال اطلاعات را نمی دهند ولی موارد هشدار صرفا جهت اطلاع بوده و در صورت ارسال اطلاعات و اشتباه بودن آن عواقب به عهده شرکت خواهد بود .

  • ثبت اولیه(به رنگ آبی):در این حالت، لیست بیمه در سیستم ثبت شده است و شما می‌توانید آن را حذف نمایید و یا به شعبه ارسال گردد.
  • ارسال به شعبه: دراین حالت یا وضعیت، لیست بیمه برای پردازش اطلاعات به شعبه ارسال شده است؛ فرایند پردازش حداقل چند دقیقه به طول می انجامد. در صورتی که نهایتا پس از ۲۴ ساعت وضعیت لیست تغییر نکرد، می توانید با شماره تلفن ۰۲۱۱۴۲۰ و یا پست الکترونیکی crm@taminn.org تماس حاصل نمایید. می‌توانید از این طریق پردازش لیست بیمه خود را پیگیری نمایید.
  • پس از مشاهده وضعیت ارسال به شعبه  شما می توانید از منوی عملیات لیست بیمه، گزینه مشاهده فهرست لیست ها، ادامه وضعیت لیست ارسال شده خود را پیگیری نمایید و از وضعیت آن آگاه شوید.
  • عدم تایید نهایی: در این وضعیت پردازش لیست بیمه در شعبه با خطا یا error مواجه شده است؛ پس از یررسی و حل و فصل خطاها، لیست را مجددا آپلود یا بارگذاری کنید. همچنین می‌توانید از طریق شماره‌های اعلام شده خطا را پیگیری نمایید.
  1. نام کارگاه اشتباه انتخاب شده است – مربوط به شرکتهای پیمانکاری
  2. نام کارگاه اشتباه انتخاب شده است – تغییر مدیر عامل شرکت و اعلام کد ملی مدیر عامل قبلی در شرکتی دیگر به عنوان مدیر عامل ( مراجعه به بیمه و پر کردن فرم مربوط به اصلاح اطلاعات مدیر عامل و تحویل آن به شعبه و دریافت شناسه و پسورد جدید برای ورود به سایت )
  3. اشتباه در ثبت نام یکی از پرسنل توسط کاربران بیمه – عدم ثبت نام به علت باطل نکردن دفترچه بیمه قبلی فرد که تحت تکفل یکی از والدین یا همسر خود بوده و به نام خود شماره بیمه ندارد . (مراجعه فرد مربوطه به شعبه بیمه فردی که احت تکفلش قرار دارد و ابطال دفترچه قبلی و دریافت کد به نام خودش )
  4. عدم مطابقت اطلاعات کلی لیست با ستون های لیست ارسالی ( در ابتدای متن اشاره شد که ۲ فرم بارگذاری می گردد ) – می توان از نرم افزار DBF Reeder استفاده و داده ها را کنترل کرد .
  5. تغییر و یا اشکال در اطلاعات یکی از پرسنل قدیمی ( که با ارسال نامه و مراجعه به شعبه بیمه اصلاح می گردد )

 

  • تایید نهایی:در این وضعیت، پردازش لیست بیمه در شعبه مورد نظر با موفقیت انجام شده است و شما می توانید برگ پرداخت  (فیش حق بیمه) را دریافت کنید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد