حساب حسابه

موضوعات حسابداری اقتصاد بورس اکسل مالیاتی علمی بهداشتی دین و زندگی و اطلاعات عمومی

حساب حسابه

موضوعات حسابداری اقتصاد بورس اکسل مالیاتی علمی بهداشتی دین و زندگی و اطلاعات عمومی

خواص معجزه گرِ مخلوط عسل، سیر، سرکه سیب

سایتِ بین المللیِ "سلامتی" که در زمینه فواید مواد غذایی و خواص درمانی آن ها فعالیت می کند، نوشت: مخلوطِ عسل، سیر، سرکه سیب، خواصی معجزه گر دارد که می توان از آن برای درمان بیماری هایی نظیر التهاب مفاصل، افزایش فشار خون، سرطان، آسم، زخم معده و همچنین برای درمانِ بیماری های مسری و سرماخوردگی استفاده کرد.

بر پایه این گزارش، این مخلوط، کلسترول خون را کاهش می دهد و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

مصرف این مخلوط، می تواند بدن را در برابر ابتلا به سرطان ایمن کند.

کسانی که از بالا بودن فشار خون رنج می بردند، با میل کردن این مخلوط قبل از صبحانه، در مدت دو هفته بهبود یافته اند.

برای تهیه این مخلوط، هشت حبه سیر را به همراه یک فنجان عسل و یک فنجان سرکه سیب را باید در مخلوط کن قرار داد تا به خوبی مخلوط شود، آن گاه آن را به مدت ۵ روز در یخچال نگه می دارند و سپس آن را میل می کنند.

البته پژوهشگران تأکید کرده اند که افراد بیمار قبل از استفاده از این مخلوط، باید نظر پزشک خود را نیز جویا شوند.

راه اندازی سیستم بهای تمام شده

مراحل راه اندازی سیستم بهای تمام شده :

1-چارت سازمانی شرکت.
2-کدگذاری مراکز تولیدی - خدمات تولید - اداری و تشکیلاتی
3-تنظیم بودجه
4-بدست آوردن نرخ دستمزد و سربار از محاسبات بودجه.
5-بررسی پروسه گردش مواد و اسناد موجود از زمان سفارش - خرید - مصرف تا تولیدو فروش و رفع نواقص اطلاعاتی.
6-زمانسنجی دقیق هر محصول از زمان شروع تا خاتمه هر بخش بصورت مجزا.
7-شناسائی صحیح هزینه ها و ثبت هر هزینه در سرفصل مناسب خود.
8-تهیه فرمهای مخصوص گزارش تولید که در هر بخش روی هر محصول که کار میشود اوقات کاری و نیز اوقات بیکاری و دلایل آن.
9-سند حسابداری بصورت ماهیانه .

نفر ساعت چیست؟

منظور از نفر ساعت و یا ماشین ساعت تولید یک محصول مجموع زمانیه که برای تولید اون محصول توسط نفر یا ماشین صرف میشه.به عنوان مثال اگر بیان میشه که تولید محصولی 20 نفر ساعت زمان میبره این به این معناست که در هر حال 20 ساعت کار توسط اپراتور مستقیم تولید برای تولید اون محصول زمان نیازه حال اگر 2 کارگر داشته باشیم و هرکدوم 10 ساعت زمان بذارن باز هم مجموع نفر ساعت تولید اون محصول همون 20 ساعته.این که مجموع نفر ساعت مورد نیاز برای تولید محصولی چقدر باشه و این زمان چطور و بین چه تعداد کارگر مستقیم تقسیم بشه از وظائف واحد مهندسی صنایعه.و نهایتا این 2 اصطلاح در بسیاری از گزاشات حسابداری قیمت تمام شده و حسابداری مدیریت کاربرد داره:
مثال:             تهیه آنالیز قیمت فروش محصولات
                    در ثبت گزارشات تولید روزانه کارخانجات
                    در تهیه کارت استاندارد تولید محصولات و ...

opc چیست؟


opc مخفف operation process chart هستش که در حقیقت اشاره به سندی از مستندات سازمانی داره که بیانگر معرفی مراحل تولید یه محصول در سازمانه.به طور دقیق تر در این سند سازمانی که وظیفه تهیه اون بر عهده واحد طراحی مهندسی هستش به صورت نمودار درختی بیان میشه که هریک از محصولات سازمان از چه اجزائی تشکیل شده و هر جزء از چه مواد اولیه و قطعاتی و نهایتا هر جز برای تولید دقیقا چه مراحلی رو پشت سر میگذاره.به طور کلی چنین اصطلاحی در مباحث مربوط به ارزیابی کار و زمان واحد مهندسی صنایع هم مطرح میشه.اما معمولا همونطور که عنوان شد این فرم توسط واحد مهندسی تهیه میشه و رئیس حسابداری قیمت تمام شده بعد از تائید و مشاهده عینی اون با کمک کارشناس حسابداری صنعتی از اون در موارد گوناگونی مثل تعریف فرمول های ساخت محصولات در سیستم حسابداری صنعتی نرم افزارها استفاده میکنه.همچنین واحد حسابداری مدیریت از این فرم برای تهیه آنالیز قیمت فروش محصولات استفاده میکنه.

هزینه یابی چیست و چند نوع می باشد

روشهای هزینه یابی در واقع روشها و نظامهایی می باشند که منجر به انجام ثبتهای حسابداری و تهیه گزارشاتی می گردند که مدیریت را در ارتباط با کنترل هزینه های مواد، دستمزد و سربار کمک و یاری می نمایند. بطور کلی با توجه به نوع فعالیت مؤسسات تولیدی روشهای هزینه یابی که مورد استفاده قرار می گیرند 2 نوع می باشند.

1) هزینه یابی سفارش کار

2) هزینه یابی مرحله ای

برخی از مؤسسات تولیدی سفارش پذیرند یعنی در واقع تولیدات آنها و هزینه هایی که در آنها صورت می پذیرد با سفارش و یا عقد پیمان ایجاد می شوند. بنابراین برای هزینه یابی در این مؤسسات از روش هزینه یابی سفارش کار استفاده می گردد.

نمونه بارز این مؤسسات شرکتهای پیمانکاری، کارخانجات کشتی سازی، هواپیما سازی، بیمارستانها، تعمیرگاههای اتومبیل و سایر موارد مشابه می باشد.

بعضی از مؤسسات تولیدی دیگر که تولیدات آنها برای آنکه تکمیل شود مراحل مختلفی را طی می کند و محصولات آنها به صورت انبوه و یکسان تولید می شود از روشهای هزینه یابی مرحله ای استفاده می نمایند. کارخانجات نساجی، مواد شیمیایی، صنایع نفت، کفش، و موارد مشابه نمونه های این نوع مؤسسات می باشند، به شکل زیر توجه کنید.

موارد کلی زیر برای تعیین روشهای هزینه یابی مؤسسات تولیدی وجود دارد هرچند این موارد قطعی نمی باشند و ممکن است استثنایی نیز بر آنها حاکم باشد ولیکن اساساً مؤسساتی که به صورت سفارش عمل می نمایند و یا آنکه تولیدات آنها با حجم زیاد و از نظر تعداد کم می باشد و گاهی تولیدات آنها قیمت تمام شده بالایی دارند از روش هزینه یابی سفارش کار استفاده می نمایند.

و مؤسساتی که تولیدات آنها باید از مراحل مختلفی عبور کند و به صورت انبوه، پیوسته، مداوم و یکنواخت و همگن تولید می شوند و بعضاً تولیدات آنها قیمت تمام شده پائینی دارند از روش هزینه یابی مرحله ای استفاده می نمایند در این روش قیمت تمام شده تولید در هر مرحله از تولید تعیین می گردد.

در روش هزینه یابی مرحله ای محصولات تولید شده در هر مرحله به عنوان مواد خام مرحله بعد محسوب می گردد. باید توجه داشته باشید در این مؤسسات معمولاً تولیدات متنوع و گاهی همراه با تولید محصولات فرعی و جانبی می باشد. در پایان باید اشاره کرد در  برخی صنایع، تولید به شکلی است که استفاده از هر دو روش هزینه یابی امکان پذیر می باشد به عنوان مثال در کارخانه ساخت قطار. قطار به صورت سفارش برای مشتریان ساخته می شود و این در حالی می باشد که قطعات مورد نیاز به صورت انبوه و پیوسته در سایر دوایر تولید کارخانه تولید می شود و از روش هزینه یابی مرحله ای برای تعیین بهای تمام شده آنها استفاده می گردد.