حساب حسابه

موضوعات حسابداری اقتصاد بورس اکسل مالیاتی علمی بهداشتی دین و زندگی و اطلاعات عمومی

حساب حسابه

موضوعات حسابداری اقتصاد بورس اکسل مالیاتی علمی بهداشتی دین و زندگی و اطلاعات عمومی

پروژه استارلاین گوگل (Google Starline Project) چیست؟

تماس تصویری سه بعدی

نایب رئیس گوگل درباره آغاز این پروژه می گوید: «ما به این مسئله (گفتگوی رو در رو در دنیای مجازی) به عنوان یک مشکل مهم و حل نشده نگاه کردیم و از خود پرسیدیم: آیا می توانیم از فناوری برای ایجاد احساس همراه بودن با کسی استفاده کنیم، گویی که آنها واقعا حضور داشته باشند؟ برای حل این چالش ما چند سالی است که روی پروژه استارلاین گوگل کار می کنیم. استارلاین پروژه ای فناورانه است که می خواهد از طریق ترکیب پیشرفت ها در نرم افزار و سخت افزار این امکان را فراهم آورد تا دوستان، خانواده ها و همکاران بتوانند احساس با هم بودن به شکل واقعی حتی وقتی کیلومترها از هم فاصله دارند، تجربه نمایند.»

تصور کنید از نوعی پنجره جادویی شخص دیگری را در اندازه واقعی و در سه بعد می بینید، شگفت انگیز است. درحقیقت تماس تصویری سه بعدی با گوگل استارلاین امکان پذیر خواهد شد. از این طریق شما می توانید به صورت طبیعی صحبت کنید، ژست بگیرید و تماس چشمی برقرار نمایید.

برای ایجاد این تجربه گوگل درحال تحقیق در زمینه ویژن رایانه، یادگیری ماشینی، صوت فضایی و فشرده سازی در زمان واقعی است. آنها همچنین یک سیستم نمایش میدان نور موفق ایجاد کرده اند که می تواند حس حجم و عمق را بدون نیاز به عینک یا هدست اضافی برای کاربران ایجاد نماید. تاثیر این میدان نور آنقدر بالا است که شما احساس خواهید کرد فردی روبروی شما نشسته است درحالی که ممکن است آنسوی دنیا باشد.

پروژه استارلاین گوگل این امکان را نیز فراهم می آورد که شما به محض نشستن و شروع کردن به صحبت دیگر موارد مربوط به این فناوری را ندیده و در پس زمینه محو می شود و شما می توانید تماما بر شخص مقابل خود تمرکز نمایید. درحقیقت تماس تصویری سه بعدی با گوگل استارلاین نزدیک ترین حس به دنیای واقعی را در دنیای مجازی القا می نماید.

در ادامه می توانید ویدیوی مربوط به این قابلیت را در یوتیوب تماشا کنید. البته طبیعتا برای تماشای این ویدیو در یوتیوب به برخی ابزارهای تغییر آی پی نیاز خواهید داشت

روژه استارلاین درحال حاضر فقط در تعداد کمی از دفاتر گوگل در دسترس است و اکنون تماس تصویری سه بعدی با گوگل استارلاین متکی به سخت افزارهای سفارشی و تجهیزات کاملا تخصصی است. گوگل معتقد است این فناوری باید راه طولانی را طی کند تا در دسترس عموم قرار گیرد. آنها هدف خود را بر این گذاشته اند که بتوانند در آینده نسخه ای مقرون به صرفه، راحت و در دسترس این فناوری را در اختیار تمام افراد علاقه مند بگذارند.

گوگل برای شروع این سفر، هزاران ساعت آزمایش صرف این پروژه کرد تا ارتباط سه بعدی را کارمندان شرکت از نیویورک و سیاتل امکان پذیر سازد. آنها همچنین برخی آزمایشات را با چندین شریک سازمانی در زمینه هایی مانند مراقبت های بهداشتی و رسانه های نمایشی انجام دادند تا بتوانند درمورد این فناوری و کاربردهای آن بازخورد اولیه بگیرند.

برخی جزئیات دیگر

طی چند سال گذشته، گوگل سخت تلاش کرده است تا تجربیات نرم افزاری ایجاد کند که باعث می شود شما احساس کنید با یک انسان دیگر (حتی در صورت کیلومترها فاصله) در ارتباطی رودرو هستید. پروژه دی دریم که جسورانه ترین پلتفرم در این زمینه بود به دلیل وجود عینک ها و کنترل های دستی که واقعی بودن را نقض می کند، متوقف شده است.

اما اکنون کلی بور نائب رئیس گوگل از پروژه ای رونمایی کرد که هدف آن ایجاد بستری است که بتوان از طریق آن جلسات ویدیویی کاملا واقعی برگزار کرد. او ادعا می کند پروژه استارلاین بدون نیاز به هدست یا عینک می تواند احساسی را به شما القا کند که نگاه، صدا و احساس واقعی را در یک جلسه مجازی تجربه نمایید.

این ایده گوگل درحقیقت می تواند آینده کنفرانس های ویدئویی باشد. درحال حاضر این بستر (که البته هنوز با نسخه ایده ال فرسنگ ها فاصله دارد) فقط برای گروه کوچکی از کارکنان گوگل در دسترس است.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد