حساب حسابه

موضوعات حسابداری اقتصاد بورس اکسل مالیاتی علمی بهداشتی دین و زندگی و اطلاعات عمومی

حساب حسابه

موضوعات حسابداری اقتصاد بورس اکسل مالیاتی علمی بهداشتی دین و زندگی و اطلاعات عمومی

ارز دیجیتال تتر (Tether) چیست؟

ارز دیجیتال تتر (Tether)، ارزی است که قیمت آن با یک دلار آمریکا برابری می‌کند و با هدف محافظت از سرمایه‌گذاران در برابر نوسانات بازار ارزهای دیجیتال طراحی شده است. ارزهای دیجیتال یا رمزارزها، نوعی پول الکترونیک هستند که براساس فناوری بلاک چین عمل می‌کنند. همان‌طور که می‌دانید، بلاک‌ چین، دفتر کل توزیع‌شده‌ای است که تراکنش‌های رمزارز را به صورت رمزگذاری‌شده و غیرقابل تغییر ثبت می‌کند.

ارز دیجیتال تتر (Tether) با نماد اختصاری USDT (مخفف United States Department of the Treasury)، استیبل کوین (Stablecoin) است که مانند تمام استیبل‌ کوین‌های دیگر هدف اصلی ایجادش، پایداری در برابر نوسانات قیمتی در بازار ارزهای دیجیتال است. این ارز دیجیتال روی چندین بلاک چین مختلف انتقال داده می‌شود و می‌توان آن را در کیف پول‌های مختلف ذخیره کرد.

تتر (Tether)  ادعا می‌کند به‌ازای هر واحد تتر، یک دلار در ذخایر بانکی نگهداری می‌شود، به این معنی که پشتوانه تتر، ارز فیات دلار بوده و مقدار آن به دلار آمریکا متصل شده است. به همین دلیل، نوسانات قیمتی بسیار پایینی داشته، از فناوری بلاک چین برای ثبت و انتقال معاملات استفاده کرده و به عنوان پلی بین ارزهای سنتی (فیات)‌ و رمزنگاری‌شده عمل می‌کند.

ارز دیجیتال تتر (Tether) در سال ۲۰۱۴ با نام رئال کوین (Realcoin) راه‌اندازی شد و در سال ۲۰۱۵ به تتر تغییر نام داد. این دیجیتال در صرافی‌های بزرگ جهان خرید و فروش می‌شود و یکی از پنج ارز دیجیتال برتر جهان است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد