حساب حسابه

موضوعات حسابداری اقتصاد بورس اکسل مالیاتی علمی بهداشتی دین و زندگی و اطلاعات عمومی

حساب حسابه

موضوعات حسابداری اقتصاد بورس اکسل مالیاتی علمی بهداشتی دین و زندگی و اطلاعات عمومی

موارد مهم در اجاره مغازه


1- مستأجر حق واگذاری مورد اجاره را کلاً یا جزئاً به غیر نداشته و ندارد .

2- پس از انقضاء مدت اجاره یا لدی الفسخ تا تخلیه عین مستأجره اجرت المثل برابر اجرت المسمی است .

3- مورد اجاره بدون سرقفلی و حق کسب و پیشه بوده و مستأجر هیچگونه وجهی بابت سرقفلی ، حق کسب و پیشه ، ودیعه ، قرض الحسنه و پیش پرداخت به موجر پرداخت و تأدیه ننموده است لذا پس از انقضاء مدت اجاره یا لدی الفسخ هیچگونه حق و حقوقی در خصوص موارد یاد شده نداشته و ندارد و موظف و ملتزم است بدون هیچ عذر و معاذیری مورد اجاره را تخلیه نموده و صحیح و سالم به موجر تحویل دهد.

4- مستأجر موظف است پس از انقضاء مدت اجاره یا لدی الفسخ مفاصا حساب های مصرفی آب ، برق ، فاضلاب ، گاز و تلفن رقبه مورد اجاره و دیگر حقوق دولتی منجمله مفاصا حساب های مالیاتی متعلق به خود در رقبه مورد اجاره « بداهتاً در مدت استفاده » را از مراجع ذیربط اخذ و قبوض و مدارک آن را به موجر تسلیم نماید.

5- مستأجر حق تغییرات اساسی در مورد اجاره را نخواهد داشت .

6- مورد اجاره فقط و صرفاً جهت .............................. به مستأجر اجاره داده شده است و حق تغییر شغل به هیچ وجه نداشته و نخواهد داشت .

7- مالیات مشاغلی و مستغلات و حق بیمه تامین اجتماعی و عوارض شهرداری به عهده مستأجر می باشد که باید بدون هیچگونه بهانه ای بپردازد و پس از مدت اجاره یا لدی الفسخ مفاصا حساب مربوطه را از ادارات و مراجع فوق اخذ و به موجر تحویل دهد .

8- چنانچه کسر و انکساری نسبت به مورد اجاره در مدت اجاره بوجود آید ، مستأجر متعهد و ملزم به جبران کسر و انکسار خواهد بود.

9- چنانچه موجر قصد فروش مورد اجاره و یا احیاناً نیاز به استفاده از مورد اجاره را داشته باشد ، به محض اعلام کتبی از طرف موجر ، مستأجر مکلف است ظرف مدت یک ماه از تاریخ اعلام ، مورد اجاره را تخلیه و صحیح و سالم تحویل موجرنماید .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد