حساب حسابه

موضوعات حسابداری اقتصاد بورس اکسل مالیاتی علمی بهداشتی دین و زندگی و اطلاعات عمومی

حساب حسابه

موضوعات حسابداری اقتصاد بورس اکسل مالیاتی علمی بهداشتی دین و زندگی و اطلاعات عمومی

اصلاحات جدید مالیاتی در حمایت از تولید


معاون سازمان امور مالیاتی کشور گفت: اصلاحات جدید مالیاتی با هدف حمایت از تولید انجام می شود.

.

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، حسین وکیلی در نشست خبری که صبح امروز در محل سازمان امورمالیاتی کشور برگزار شد، در خصوص قانون استفاده از حداکثر توان تولید گفت: سازمان امور مالیاتی هم در راستای حمایت از بخش تولید، نسبت به اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مالیات های مستقیم که مرتبط با این قانون است ، اقدام کرد.

.

وی ، افزود: نکته حائز اهمیت در این میان ، کاهش نرخ مالیات علی الحساب از ۵ درصد به ۳ درصد است. معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور ، ادامه داد: ابهامی که نزد برخی کارفرمایان و ذی حسابان در خصوص تاریخ اجرای این قانون وجود دارد باید تاکید کنم که این قانون ارتباطی به تاریخ قرارداد ندارد و به طور کلی پرداخت هایی که از تاریخ ۲۵/۶/۹۱ توسط کارفرمایان صورت می گیرد به جای ۵ درصد باید ۳ درصد مالیات کسر شود.

.

ارایه خدمات کامل الکترونیکی به دارندگان امضای دیجیتال

معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور از ارایه کاملترین خدمات الکترونیکی به مودیانی که دارای امضای دیجیتال هستند خبر داد .

.

حسین وکیلی گفت : سال گذشته برای نخستین بار امکان استفاده از امضای الکترونیک به ضمیمه اظهارنامه های مالیاتی فراهم شد .

.

وی ادامه داد : آن دسته از مودیان مالیاتی که اظهارنامه مالیاتی خود را به انضمام امضای الکترونیک ارسال می کنند نیازی به ارسال مکتوب اظهارنامه مالیاتی به حوزه های مالیاتی ندارند.

.

معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور خاطر نشان کرد : استفاده مودیان مالیاتی از امضای الکترونیک ، حداکثر خدمات الکترونیکی مالیاتی را برای آنها به همراه خواهد داشت به گونه ای که خدماتی همچون ابلاغ اوراق مالیاتی ،‌ ارسال اعتراض مالیاتی به صورت الکترونیکی و دیگر موارد مثل رویت پرونده مالیاتی به صورت الکترونیکی در منزل و محل کار و در نهایت پرداخت مالیات نیز به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد .

.

نرخ صفر مالیاتی ، آمار معافیت های مالیاتی را شفاف می کند.

معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور گفت : اعمال نرخ صفر به جای معافیت های مالیاتی فعلی ، آمار دقیقی از میزان معافیت های مالیاتی در کشور ارایه می دهد .

.

حسین وکیلی خاطر نشان کرد : در حال حاضر آمار روشن و شفافی از معافیت های ارایه شده به مودیان در دست نیست .

.

وی خاطر نشان کرد : یکی از مهمترین رویکردهای اصلاحیه جدید قانون مالیات های مستقیم ، ایجاد شفافیت در اقتصاد کشور است که این رویکرد به اشکال مختلف همچون ایجاد پایگاه اطلاعات مودیان مالیاتی و اجرای نرخ صفر به جای معافیت مالیاتی جنبه عمل پیدا می کند.