حساب حسابه

موضوعات حسابداری اقتصاد بورس اکسل مالیاتی علمی بهداشتی دین و زندگی و اطلاعات عمومی

حساب حسابه

موضوعات حسابداری اقتصاد بورس اکسل مالیاتی علمی بهداشتی دین و زندگی و اطلاعات عمومی

سهم قیمت پارکینگ در قیمت مسکن

نحوه محاسبه سهم پارکینگ در قیمت مسکن از فرمول مشخصی تبعیت نمی کند، اما به خاطر سپردن چند نکته می تواند روشنگر باشد.

قیمت پارکینگ حداکثر  ۸ درصد قیمت واحد مسکونی است.

بررسی های میدانی سهم پارکینگ در قیمت نهایی را تا حدودی مشخص می کند. برای مثال  اگر خانه ای با پارکینگ ۱۰۰ میلیون تومان قیمت بخورد، حدود ۵ الی ۸ میلیون آن مربوط به پارکینگ است. مثلا اگر قیمت آپارتمان متری چهار تا پنج میلیون تومان باشد قیمت پارکینگ بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان محاسبه می شود. و در محله‌هایی که قیمت آپارتمان متری سه تا چهار میلیون تومان باشد، قیمت پارکینگ حدود ۱۵ میلیون تومان است.
موقعیت قرارگیری ملک در کوچه یا خیابان فرعی یکی از مواردی است که بر نحوه قیمت‌گذاری پارکینگ، تاثیرگذار خواهد بود. همچنین نحوه قیمت‌گذاری پارکینگ به مالک، منطقه و عمر بنا مربوط می‌شود.


کوچه‌های عریض یا باریک دلیل دیگری برای محاسبه قیمت پارکینگ محسوب می‌شود یعنی پارکینگ واحدهایی که در کوچه یا فرعی‌های عریض واقع شده‌اند از نرخ پایین‌تری برخوردار هستند؛ چرا که عده‌ای از خریداران پهنای کوچه را مناسب پارک خودرو می‌دانند به همین خاطر خود را نیازمند خرید پارکینگ نمی‌دانند و به همین علت فروشنده‌هایی که واحدشان در کوچه‌های عریض واقع شده‌اند، پارکینگ را با قیمت مناسب‌تری به بازار فروش عرضه می‌کنند، اما از سوی دیگر اگر کوچه یا فرعی‌ها باریک باشد و فضای کافی برای خودرو را تامین نکند متقاضیان به خرید واحدهایی که پارکینگ دار هستند، تمایل پیدا می‌کنند به همین خاطر مالکان قیمت پارکینگ را افزایش می‌دهند.

نکته دیگر اینکه در ساختمان‌هایی که به تعداد واحدهایش پارکینگ وجود دارد قیمت پارکینگ ارزان‌تر است و پارکینگ ارزش کمتری دارد، اما در ساختمان‌هایی که تعداد پارکینگ کمتر از واحدهاست، پارکینگ ارزش بیشتری پیدا می‌کند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد