حساب حسابه

موضوعات حسابداری اقتصاد بورس اکسل مالیاتی علمی بهداشتی دین و زندگی و اطلاعات عمومی

حساب حسابه

موضوعات حسابداری اقتصاد بورس اکسل مالیاتی علمی بهداشتی دین و زندگی و اطلاعات عمومی

نکات مهم و اساسی برای خرید بهترین سهام در بورس

برای انتخاب بهترین سهام برای خرید در بورس حتما به عواملی که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت توجه نمایید:

نکته اول: چگونگی وضعیت دارایی‌ها و بدهی‌های شرکت مورد نظر: یکی از مواردی که برای انتخاب بهترین سهام برای خرید در بورس یک شرکت باید در نظر بگیرید، وضعیت حقوق صاحبان سهام، بدهی ها و دارایی ها میباشد.

هرچقدر وضعیت مطلوب تر باشد، بیان کننده شرایط مناسب شرکت برای سرمایه گذاری میباشد. که برای بررسی و تجزیه و تحلیل وضعیت دارایی بدهی حقوق صاحبان  سهام، می توانید ترازنامه شرکت را مورد بررسی قرار دهید.

نکته دوم: میزان سود نقدی هر سهم: میزان سودی که شرکت به هر سهم خود اختصاص می دهد از موارد مهمی میباشد که باید به آن توجه نماییدو در انتخاب سهم خوب، آن را لحاظ کنید

نکته سوم: تداوم روند سودآوری: همانطور که سودآور بودن شرکت در انتخاب سهام موضوع مهمی است تداوم روند سودآوری، مهم تر می باشد در واقع سودآوری شرکت باید یک فرآیند مداوم و مستمر باشد، نه مقطعی.

نکته چهارم: توجه به نسبت قیمت به درآمد سهم ( P/E ): این نسبت بیانگر این موضوع می باشد که قیمت سهام شرکت، چند برابر مقدار سود نقدی است که شرکت به هر سهم خود اختصاص می دهد. به زبان ساده تر، نسبت قیمت به درآمد سهم ( P/E ) نشان می دهد که آیا قیمت سهام به نسبت سودی که بین سهامدارانش توزیع می کند، ارزشمند است؟

نکته پنجم: صنعتی که شرکت به فعالیت در آن میپردازد: قبل از انتخاب بهترین سهام برای خرید در بورس بررسی کنید که آیا صنعتی که شرکت در آن به فعالیت می پردازد از شرایط مناسبی در الان و آینده برخوردار می باشد یا نه؟ آیا شرایط بین المللی و خارجی بر این صنعت تأثیر مثبت یا منفی میگذارند؟ و…

نکته ششم: قابلیت نقدشوندگی سهام : از مواردی که خیلی در انتخاب بهترین سهام برای خرید در بورس خوب باید دقت شود، قابلیت نقدشوندگی آن سهام می باشد، به بیان ساده یعنی هر زمان که دارنده سهم بخواهد سهامش را بفروشد به راحتی بتواند، این کار را انجام دهد.

هرچقدر دفعات خرید و فروش روزانه یک سهم افزایش یابد قابلیت نقدشوندگی آن سهم هم افزایش می یابد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد