حساب حسابه

موضوعات حسابداری اقتصاد بورس اکسل مالیاتی علمی بهداشتی دین و زندگی و اطلاعات عمومی

حساب حسابه

موضوعات حسابداری اقتصاد بورس اکسل مالیاتی علمی بهداشتی دین و زندگی و اطلاعات عمومی

میوه‌درمانی، رویکردی مثمر‌ثمر برای سلامتی

میوه‌ها و سبزیجات تیره‌رنگ، از جمله اسفناج، بروکلی، آووکادو، کلم پیچ، گوجه‌فرنگی، توت‌فرنگی، بلوبری، گیلاس و پرتقال، روغن زیتون، انواع آجیل از جمله بادام و گردو، ماهی‌های چرب مانند ماهی آزاد، ماهی خال‌مخالی، ماهی تن و ساردین، قهوه و چای، زردچوبه و شکلات تلخ همه منابع غنی از مواد مغذی هستند و ضد التهاب محسوب می‌شوند. شواهد نشان می‌دهد که آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این غذاها به کاهش استرس اکسیداتیو در بدن کمک می‌کند.

غذاهای التهابی با ایجاد پاسخ سیستم ایمنی بدن برای مقابله با آسیب احتمالی به سلول، باعث استرس در بدن می‌شوند. اگر این روند به مرور زمان ادامه یابد، می‌تواند منجر به التهاب مزمن شده و خطر ابتلا به انواع بیماری‌ها را افزایش دهد.

در عوض غذاهای ضدالتهاب با تأمین مواد مغذی که بدن می‌تواند برای محافظت و ترمیم خود استفاده کند، از آسیب سلولی جلوگیری می‌کند.

یافته‌ها نشان داد، افرادی که حداقل دو وعده میوه در روز می‌خورند، نسبت به افرادی که کمتر از نصف وعده در روز میوه مصرف می‌کنند، دارای حساسیت بیشتری به انسولین هستند. حساسیت به انسولین کلید توانایی بدن در استفاده از گلوکز به عنوان انرژی برای انجام عملکردهای حیاتی است. حساسیت به انسولین بسیار مهم است، زیرا سطح بالای انسولین در گردش خون یا هیپرانسولینمی می‌تواند به عروق خونی آسیب برساند و نه تنها به دیابت بلکه به فشار خون بالا، چاقی و بیماری‌های قلبی منتهی شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد