حساب حسابه

موضوعات حسابداری اقتصاد بورس اکسل مالیاتی علمی بهداشتی دین و زندگی و اطلاعات عمومی

حساب حسابه

موضوعات حسابداری اقتصاد بورس اکسل مالیاتی علمی بهداشتی دین و زندگی و اطلاعات عمومی

حفظ ریه‌ها از حمله ویروس کرونا

«زدن ماسک»، «دوری از تجمع و ازدحام»، «تهویه مناسب» و «تمرین روزانه پرهوایی ریه» به عنوان چهار کلیدی طلایی برای محافظت از ریه در مقابله با حمله ویروس کرونا است.

«تعداد تنفس در دقیقه بالای ۲۶ تا ۳۰ تنفس»، «اکسیژن خون کمتر از ۹۰»، «تب بالای ۳۸.۵ همراه سرفه»، «ناتوانایی در تنفس عمیق»، «تنگی نفس پیش روند»، «سی تی اسکن ریه» و «تیره شدن لب‌ها و زیر ناخن» را از نشانه‌های درگیری ریه با ویروس کرونا  است.

اگر ریه‌ها درگیر شد چطوری به ریه‌ها کمک کنیم،   در این مرحله «مراجعه به پزشک»، «درمان دارویی»، «تمرین پرهوایی»، «فیزیوتراپی قفسه سینه»، «مصرف مایعات فراوان» و «بخور ساده با یا بدون اکالیپتوس» باید در دستور کار قرار گیرد.

اگر خلط سبز، زرد یا خونی باشد مراجع به پزشک برای دریافت آنتی بیوتیک ضروری است

هدف فیزیوتراپی قفسه سینه  «بهبود تغذیه»، «افزایش عملکرد ماهیچه‌های تنفسی»، «بهبود استقامت فعالیت‌های عمومی»، «جلوگیری از تجمع ترشحات ریوی»، «افزایش تحرک قفسه سینه»، «تصحیح الگوی تنفس» و پیشگیری از آتلکتازی (جمع شدن ریه) است.

«مصرف مایعات فراوان»، «بخور گرم اکالیپتوس بلافاصله قبل از فیزیوتراپی»، «مصرف شربت با هدف روان شدن خلط یک تا دو ساعت قبل از فیزیوتراپی»، «مصرف قرص جوشان ان‌ای سی که باعث روان شدن خلط می‌شود یک تا دو ساعت قبل از فیزیوتراپی»، «سرفه موثر حین فیزیوتراپی» و «تنفس عمیق شامل دم و بازدم هر دو» و «وضعیت مناسب نشستن» به عنوان چند توصیهاست که بکارگیری آن‌ها فیزیوتراپی قفسه سینه را کارآمدتر می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد